کد خبر: 280886
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۱۶:۴۳:۰۰
| |

نهاد وکالت برای کمک به حل مسائل حقوقی سیل‌زدگان اعلام آمادگی کرد

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، ضمن تسلیت وابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، آمادگی نهاد وکالت برای معاضدت حقوقی به آسیب دیدگان را اعلام کرد.

نهاد وکالت برای کمک به حل مسائل حقوقی سیل‌زدگان اعلام آمادگی کرد
کد خبر: 280886
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۱۶:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| کانونهای وکلا و جامعه وکالت همانند زلزله سرپل ذهاب، در حادثه سیل گلستان نیز با وجود مصادف شدن با ایام تعطیل، بی دریغ کمکهای مادی و معنوی خود را با محوریت کانون وکلای دادگستری گلستان روانه مناطق آسیب دیده کرد، در حادثه شیراز نیز کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویر احمد برای معاضدت حقوقی به آسیب دیدگان اعلام آمادگی نمود.


ادارات معاضدت سایر کانون های وکلای دادگستری نیز در چارچوب مقررات از ارائه خدمت به هموطنان آسیب دیده در سیل های اخیر دریغ نخواهند کرد.


در این اطلاعیه خاطرنشان شده، اگرچه میزان بارندگی های اخیر کم سابقه و همانند همه بلایای طبیعی، خارج از کنترل بود، اما بی‌تردید بخشی از تبعات حوادث تلخ روزهای آغازین سال 1398 برای هموطنان در استان های مختلف، معلول تخریب محیط زیست و بی توجهی به مقررات زیست محیطی در اجرای پروژه های عمرانی و بهره برداری غیر منطقی از منابع طبیعی است.


این اطلاعیه تصریح می‌کند: در کنار برخورد با مقصران احتمالی و تلاش برای جبران خسارات و کاهش آلام آسیب دیدگان، امید است این حوادث تلخ موجب توجه جدی مسئولان کشور و عموم مردم به بازنگری سیاست های زیست محیطی در جهت حفظ و بازسازی محیط زیست و جلوگیری از بهره برداری بی رویه و تخریب منابع طبیعی و نیز پرهیز از اجرای طرح های عمرانی فاقد توجیه زیست محیطی شود.


براساس این گزارش، اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و کانون‌های وکلای دادگستری کشور در مجموع مبلغ سه میلیارد ریال به سیل زدگان استان گلستان کمک مالی کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها