کد خبر: 327306
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۸:۴۷:۰۰
| |

نماینده مجلس:

بیمه زنان خانه‌دار 300 میلیارد تومان اعتبار دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال 98 مبلغ 300 میلیارد تومان برای بیمه زنان خانه دار تخصیص داده شده است.

بیمه زنان خانه‌دار 300 میلیارد تومان اعتبار دارد
کد خبر: 327306
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۸:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| فریده اولاد قباد روز شنبه در جلسه هم اندیشی بررسی چالش های بیمه زنان با حضور اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در محل اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: اگر چه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی این موضوع و تخصیص اعتبار برای آن رد شد اما در قانون بودجه سال 98 این بودجه آمده است.

وی ادامه داد: در سال 97 نیز مبلغ 230 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شد که البته این اعتبار با اولویت زنان سرپرست خانوار است.

اولاد قباد درباره ازدواج آسان نیز گفت: امیدواریم ازدواج آسان مبتنی بر سادگی و صمیمیت برای جوانان اتفاق بیفتد تا از ازدواج های تجملاتی نیز جلوگیری شود هرچند دغدغه اصلی جوانان موضوع اشتغال است.

به گفته وی، امیدواریم مسأله ازدواج به سرانجام خوبی برسد تا میانگین سن ازدواج که بالا رفته است، به طور جدی مدیریت شود و از بالا رفتن سن ازدواج در کشور جلوگیری شود.

اولاد قباد درباره طلاق های صوری نیز اضافه کرد: امیدواریم این مسائل باعث نشود که آسیب های جدی به تحکیم بنیان خانواده وارد شود.

ناهید حیدری، مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ نیز گفت: موضوع طلاق های صوری نیازمند بازنگری است و باید قانون مرتبط با آن بازنگری و تمام جوانب امر دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی به دلیل فشار اقتصادی این راه را انتخاب کرده اند. به هر حال باید جلوی این روند گرفته شود زیرا لطمات زیادی به صندوق تامین اجتماعی وارد می شود.

حیدری همچنین به یک نوع آسیب که گریبان بانوانی می گیرد که از این قانون استفاده می کنند، اشاره کرد و گفت: بانوانی که با همفکری همسرانشان از این قانون برای گرفتن مستمری پدرشان از تامین اجتماعی استفاده می کنند، دچار مشکل در زندگی می شوند زیرا برخی مردان دیگر حاضر به عقد دوباره همسر خود نیستند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اظهار داشت: طلاق صوری اتفاقی است که آسیب های اجتماعی را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: البته سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد که اگر فرزند دختری شرایط کامل را داشت، به گونه ای این امکان را فراهم کند تا بتوانند از این مزایا بهره مند شوند.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها