کد خبر: 330322
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۴:۳۴:۰۹
| |

بسیاری از جرم‌ها به خاطر ناآگاهی حقوقی است

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضاییه با بیان اینکه اطلاعات حقوقی جامعه پایین است، گفت: بسیاری از جرم‌ها، تخلفات و حبس ها در اثر نبودآگاهی نسبت به مسائل حقوقی است.

بسیاری از جرم‌ها به خاطر ناآگاهی حقوقی است
کد خبر: 330322
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۱۴:۳۴:۰۹

اعتمادآنلاین| ‌ این مطلب را سید علی اصغر رفاهی در دومین نشست هم اندیشی اساتید و تشکل های مدنی در حوزه سلامت به منظور معرفی و شناسایی ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و بیان چالش ها و موانع این سازمان­ در محل این معاونت برگزار شد، عنوان کرد.

وی گفت: یکی از وظایف اصلی اداره کل پیشگیری های مردمی رسیدگی به امور سازمان های مردم نهاد و توانمند سازی آنها در زمینه مسایل حقوقی است.

مدیر کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکتهای مدنی قوه قضاییه اضافه کرد: به منظورکاهش حجم پرونده ها و جلوگیری از جرم و آسیب های اجتماعی باید اطلاعات حقوقی مردم را بالابرد و در این مسیر باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.

عضو هیئت موسس انجمن سلامت ایران نیز در این نشست خاطر نشان کرد : هدف ما از حضور در این جلسات معرفی خود، ظرفیت، چالش ها وموانع سر راهمان است و اینکه بگوییم در چه حوزه هایی از سلامت می توانیم با معاونت اجتماعی همکاری داشته باشیم.

روحی صفت مدیرعامل انجمن حمایت یاری دیدگان آسیب های اجتماعی در این نشست گفت : حوزه فعالیت ما آگاهی رسانی به افراد جامعه در زمینه بیماری ایدز است. بر اساس آمارهای فعلی دو سوم از مبتلایان به HIV در ایران خودشان اصلا خبر ندارند که مبتلا به این بیماری هستند، چون اصلا تستی داده نشده و یا آگاهی نسبت به این بیماری در افراد جامعه وجود ندارد.

روحی صفت مهمترین راه پیشگیری از ایدز را آگاهی رسانی در سطح جامعه دانست و تصریح کرد: هیچ راه جایگزینی برای آگاهی رسانی وجود ندارد.

وی افزود: برای آگاهی رسانی به صورت عمومی در جاهایی مانند دانشگاه، آموزشگاه ها، سازمانهای دولتی، پارک ها، صدا و سیما، کارخانجات و غیره با محدودیتهایی از طرف مقامات دولتی مواجه می شویم که اجازه نمی دهند آگاهی رسانی به طور کامل صورت گیرد و خیلی از کلمات را سانسور می کنند.

مدیر عامل انجمن حمایت یاری دیدگان آسیب های اجتماعی تصریح کرد: تا این محدودیت در آگاه سازی از بین نرود ایدز همچنان روز به روز در جامعه زیاد می شود.

روحی صفت اظهار کرد : در تایلند یک چهارم جمعیت مبتلا به ایدز بودندکه فقط با استفاده از تبلیغات تلویزیونی توانستند رشد HIV را منفی کنند. تمام کشورهایی که در زمینه کنترل HIV موفق بوده اند مهمترین راهشان آگاهی رسانی بوده و این محدودیت های گفتاری را نداشتند.

وی با اشاره اینکه این بیماری در ایران در حال رشد است گفت: تا حرف زدن در مورد این موضوع به یک موضوع عادی تبدیل نشود و اجازه راحت صحبت کردن و آگاهی رسانی شفاف و بدون سانسور داده نشود، این بیماری کنترل نمی شود و افزایش پیدا می کند.

معصومه صالحی مدیرعامل و موسس انجمن آلزایمر ایران نیز با اشاره به مشکلات و مسایل سالمندان اظهار کرد: یکی از مهمترین کمبودها در جامعه مسایل حقوقی است و از قوه قضاییه درخواست بررسی قوانین حقوقی را داریم.

مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران گفت با توجه به افزایش رشد سالمندی و بیماری آلزایمر و اینکه مراقبت کننده ای برای این افراد دیده نشده، باید با قوانین درست و بازنگری شده به فکر آینده کشور باشیم.

در ادامه هر یک از نمایندگان انجمن های ام اس، تالاسمی، اوتیسم، کوتاه قامتان سراسر ایران، نابینایان، اسکیزوفرنی، دیسترونی، پایان کارتن خوابی، دفاع از قربانیان تروریسم، دفاع از قربانیان خشونت، صلح و دوستی برای تونیک، مهرآفرینان جوان، موسسه دنیای امن، موسسه طلوع بی نام و نشانها، مجمع خیرین سلامت و انجمن پیشگیری از آسیب های اجتماعی به شرح حوزه های فعالیت خود پرداختند.

این انجمن ها با ذکر مشکلات و مسایلی که با آن مواجه هستندآمادگی خود برای همکاری در حوزه های تخصصی را با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اعلام کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها