کد خبر: 345776
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۷:۵۱:۴۸
| |

معاون وزیر آموزش و پرورش:

1620 مدرسه استثنایی در کشور وجود دارد/ 150هزار دانش‌آموز تحصیل می‌کنند

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود هزار و 620 مدرسه استثنایی در کشور، گفت: 150 هزار دانش‌آموز نیازمند آموزش‌های ویژه در این مدارس تحصیل می کنند.

1620 مدرسه استثنایی در کشور وجود دارد/ 150هزار دانش‌آموز تحصیل می‌کنند
کد خبر: 345776
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۷:۵۱:۴۸

اعتمادآنلاین| مجید قدمی، معاون وزیر آموزش و پرورش عصر شنبه در حاشیه افتتاح یک آموزشگاه استثنایی خیرساز در کومله شهرستان لنگرود با اشاره به تحصیل 150 هزار دانش آموز نیازمند آموزش‌های ویژه در سطح کشور، بیان کرد: این تعداد دانش آموز در هزار و 620 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی به فعالیت 23 هزار معلم در مدارس استثنایی کشور، افزود: وزارت آموزش و پرورش تلاش می کند تا امکانات آموزشی، پرورش و توانبخشی فراهم کرده و برنامه‌های مناسبی در این حوزه‌ها برای دانش آموزان مدارس استثنایی اجرا کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده از سوی این وزارتخانه برای این دانش آموزان، گفت: تامین واکر، ویلچر، سمعک، عینک و کاشت حلزون و هزینه‌های دارویی بخشی از اقدامات حمایتی وزارت آموزش و پرورش از دانش آموزان استثنایی است.

وی همچنین در ادامه تأمین سرویس ایاب و ذهاب برای این دانش آموزان را یکی دیگر از اقدامات حمایت وزارت آموزش و پرورش عنوان و تصریح کرد: این سرویس‌ها در مناطق محروم رایگان است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه به دنبال توسعه فعالیت‌های این مدارس هستیم، بیان کرد: توجه به فعالیت‌های ورزشی این دانش آموزان نیز در دستور کار قرار دارد و با برگزاری مسابقات کشوری نفرات برتر به کمیته ملی پارالمپیک معرفی می شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 70 هزار دانش آموز نیازمند به آموزش‌های ویژه در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند در این راستا اقدامات خوبی برای توسعه آموزش‌ها فراگیر و تلفیقی در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها