کد خبر: 349671
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۱:۰۴:۲۴
| |

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران:

دیگر بحث طبقه و تراکم اضافه نداریم/ همه چیز بر مبنای طرح تفصیلی است

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: با استفاده از سامانه‌های هوشمند مربوط به استعلام خلافی دیگر شاهد موضوعاتی مثل طبقه اضافی و تراکم مازاد نیستیم و همه چیز بر مبنای طرح تفصیلی است.

دیگر بحث طبقه و تراکم اضافه نداریم/ همه چیز بر مبنای طرح تفصیلی است
کد خبر: 349671
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۱:۰۴:۲۴

اعتمادآنلاین| ‌ عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از سرویس‌های هوشمند شهرسازی گفت: هفته تهران را که آغاز استقرار دولت متکی بر مجلس مشروطه بوده را به همه شهروندان تهران تبریک می‌گویم.

گلپایگانی ادامه داد: دارالخلافه در زمان قاجار خیلی پیش‌تر از نامگذاری تهران به عنوان مرکز ایران انتخاب شد اما پس از فرمان مشروطیت بود که به صورت رسمی این روز به عنوان روز تهران انتخاب شد.

وی افزود: این روز به عنوان روز اراده و خواست مردم باید دانسته شود و روزی است که حاکمیت و صاحبان اصلی شهر که همان مردم هستند بتوانند ما مدیران را برای خدمت‌رسانی بهتر کمک کنند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: امروز شاهد رونمایی از چند نوع خدمت در راستای هوشمندسازی بیشتر فعالیتهای شهرسازی باشیم.

گلپایگانی گفت: نتیجه رونمایی و استفاده از این سرویس‌ها شهرداری می‌تواند بیش از پیش یک سازمان نوآور و خدمت‌رسان شناخته شود.

وی ادامه داد: این روزها ساختار شبکه‌ای در کشور حاکم شده است به این معنی که باید تلاش کرد تا ظرفیتهای موجود در یک محیط تحت یک شبکه به هم متصل شده و انرژی آنها افزایش یابد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران افزود: مثال این موضوع تاکسی‌های اینترنتی است. پیش از ورود این اپلیکیشن‌ها هم راننده بیکار، هم خودروی بلااستفاده، هم اینترنت و هم شبکه موجود بود اما حلقه اتصال‌‌دهنده اینها به یکدیگر وجود نداشت.

گلپایگانی تصریح کرد: استفاده از این حلقه‌های وصل می‌تواند ما را در داشتن آینده‌ای بهتر راهنمایی کند.

وی گفت: 20 سال قبل وقتی صحبت از سیستمی شدن صدور پروانه‌ها می‌کردیم همه نسبت به آن واکنش نشان می‌دادند اما امروز راه گریزی از این فرایندها نیست.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: امروز سامانه ثبت درخواست الکترونیکی شهرسازی رونمایی می‌شود که در زیر شاخه آن استعلام طرح تفصیلی استعلام آخرین وضعیت پرونده شهرسازی نمایش اطلاعات شهرسازی هوشمندسازی فعالیت تأیید نقشه را می‌بینیم.

گلپایگانی خاطرنشان کرد: در سالهای قبل وقتی یک فردی می‌خواست از برخی اطلاعات مربوط به درخواست شهرسازی‌اش باخبر شود باید کلی رانت‌بازی و پارتی می‌شد تا بفهمد چه اتفاقی برای درخواستی می‌افتد اما امروز تمام آن راههای نفوذ در حال بسته شدن است.

وی ادامه داد: گام به گام با کمک دفاتر خدمات الکترونیک و همچنین سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران به جلو رفته و در مسیر هوشمندسازی قدم برمی‌داریم.

گلپایگانی افزود: در حال حاضر دستور نقشه و کنترل نقشه و گواهی عدم خلاف و گواهی پایان کار را به صورت سیستمی انجام می‌دهیم و اینها بدون مداخله افراد رخ می‌دهد و نتیجه آن سلامت کاری و سرعت گرفتن فرایندها را در پی دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: امروز بحث طبقه اضافه و تراکم اضافه و پیشروی نخواهیم داشت و آنچه در طرح تفصیلی نهاد بالادستی تصمیم‌گیری کرده اجرا می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها