کد خبر: 364399
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۲:۲۱:۳۲
| |

جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

ساختار لابی رانتی کار را در کشور سخت کرده است

جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری با اشاره به این که ساختار لابی رانتی متأسفانه کار را در کشور سخت می‌کند، گفت:‌ این ساختار رضایتمندی را بسیار کاهش می‌دهد و به همین منظور اصلاح فرایندها باید مورد توجه قرار گیرد.

ساختار لابی رانتی کار را در کشور سخت کرده است
کد خبر: 364399
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۲:۲۱:۳۲

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نخستین همایش ملی بهره وری درمدیریت شهری که صبح امروز چهارشنبه در سالن مجموعه رایزن برگزار شد، با بیان این که در شرایط سخت اقتصادی مساله‌بهره وری از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت:‌ در بهره وری دو عامل را باید در نظر داشته باشیم. نخست عوامل داخلی به این معنا که شهرداری و شورای شهر می‌توانند در حوزه‌ی بهره وری بسیار اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: عامل دیگر عوامل خارجی هستند و به معنای سیستمی است که شهرداری در آن کار می‌کند و داشتن ارتباط سیستماتیک در این حوزه اهمیت بسیاری دارد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد:‌ سه عنصر نیروی انسانی، سرمایه و فناوری را باید در حوزه‌ی بهره وری مورد توجه قرار دهیم. نیروی انسانی به عنوان ثروت اصلی در مدیریت شهری مطرح است.نیرویی که عاشق کار و مسئولیت پذیر باشد. قابل کتمان نیست که سرمایه‌ای قابل توجه است و البته فناوری که امروزه باید پا به پای آن پیش رفت.

معاون عمرانی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که ساختار لابی رانتی متأسفانه کار را در کشور سخت می‌کند، افزود:‌ این ساختار رضایتمندی را بسیار کاهش می‌دهد و به همین منظور اصلاح فرایندها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: کنترل کیفیت خدمات مسئولیت پذیری در کلیه ماموریت‌ها ، توجه به محصول بهره وری در مدیریت شهری، استقرار نظام شفافیت حداکثری به خصوص برای پیاده سازی حکمرانی شهری، دانش محور بودن اقدامات، اتکا به آخرین دستاوردهای نوین، کاهش هزینه‌ها و هوشمند سازی را باید از عوامل مهم این حوزه برشمرد.

جمالی نژاد تاکید کرد:‌ هیچ دستگاهی همانند شهرداری ارتباط مستقیمی با حیات و ممات شهروندان ندارد و به همین منظور نباید در این سیستم رضایتمندی کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر این که هم اکنون اصالت میراث و گذشته باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: مادامی که این مساله رعایت نشود بهره وری نخواهیم داشت. متاسفانه در شرایط فعلی مدیران ما بسیار عجول شده‌اند و به پیشینه تاریخی شهرها دقت نمی‌کنند. نداشتن معماری ایرانی اسلامی به همین خاطر روی داده است. نگاه کنید در قدیم سیستم‌های پیشرفته‌ای در حوزه‌های باد، آب، خاک، معماری و در مجموع انرژی با رعایت اصل بهره وری وجود داشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها