کد خبر: 400144
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۳:۴۲:۵۹
| |

مرتضی الویری:

وقت همکاری جامعه جهانی برای مقابله با کرونا است نه تسویه حساب‌های سیاسی

رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه امروز وقت همکاری جامعه جهانی برای مقابله با کروناویروس است، افزود: نباید تسویه‌حساب‌های سیاسی را امروز انجام دهیم.

وقت همکاری جامعه جهانی برای مقابله با کرونا است نه تسویه حساب‌های سیاسی
کد خبر: 400144
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۳:۴۲:۵۹

اعتمادآنلاین| مرتضی الویری در جریان برگزاری سی‌امین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور اعضا برگزار شد و ایرج حریرچی به عنوان میهمان ویژه این اجلاس حضور داشت، گفت: قطعا کروناویروس را نباید کوچک بشماریم. در این مسیر جامعه شورایی با دقت کامل و توجه به ابعاد شیوع این ویروس در جهت کمک به تحقق سلامت جامعه حرکت خواهد کرد.

وی با ابراز گله‌مندی از برخی مسئولان دولتی که کروناویروس را کوچک می‌شمارند، افزود: بعضا تصویری ایجاد می‌کنند که گویی امروز و فردا و به زودی این ویروس و موضوعات مربوط به آن به اتمام می‌رسد.

الویری افزود: قطعا امروز وقت پز دادن و تحقیر کشورها نیست. کشورها شاخص‌های مختلف و متفاوتی دارند که عملکرد آن‌ها برای مقابله با این ویروس باید با در نظر گرفتن این شاخص‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: اینکه دائما در صدد تحقیر کشورها باشیم دردی را دوا نمی‌کند. امروز وقت همکاری جامعه جهانی برای مقابله با این ویروس است نه تسویه حساب‌های سیاسی.

به گزارش ایسنا، دکتر حریرچی نیز که مهمان ویژه این اجلاس بود در پاسخ به انتقاد رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص تحقیر سایر کشورها در حوزه درمان بیماری کووید 19 گفت: ما هیچ کشوری را تحقیر نمی‌کنیم اما افتخار می‌کنیم که در ایام شیوع کرونا برای مثال حتی یک مریض دیالیزی وجود نداشته که سه مرحله دیالیز آن به دو مرحله تقلیل پیدا کند و روند درمان وی همچون گذشته ادامه پیدا کرده است. بی‌تردید ما حتی با یک فوت در دنیا ناراحت می‌شویم و من هیچ گاه از واژه‌ای در راستای تحقیر کشورها استفاده نکرده‌ام.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها