کد خبر: 453302
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۱:۴۴:۴۱
| |

عبدالله سمامی، عضو هیات‌رئیسه کانون وکلای مرکز:

آیین‌نامه حق‌الوکاله هر 5 سال یک بار اصلاح می‌‌شود

یک عضو هیات‌رئیسه کانون وکلای مرکز گفت: آیین‌نامه حق‌الوکاله وکلا هر پنج سال به پنج سال آن هم با پیشنهاد هیات‌رئیسه کانون وکلا در قوه قضاییه به‌روز می‌شود و آخرین تغییرات هم فکر می‌کنم که به سال 98 بازمی‌گردد،

آیین‌نامه حق‌الوکاله هر 5 سال یک بار اصلاح می‌‌شود
کد خبر: 453302
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۱:۴۴:۴۱

اعتمادآنلاین| عبدالله سمامی، عضو هیات‌رئیسه کانون وکلای مرکز درباره احتمال افزایش حق‌الوکاله وکلا با توجه افزایش تورم اقتصادی بیان می‌کند: درباره تعرفه حق‌الوکاله با اینکه به میزان وضعیت جامعه و آمار اقتصادی که در حال حاضر وجود دارد، مقادیر تعیین شده زیاد نیست اما با همه این اوصاف تا وقتی که بند توافق فی‌مابین وجود دارد، نافی هیچ توافقی فی‌مابین وکیل و موکل نیست.

این وکیل دادگستری در ادامه توضیح می‌دهد: طرفین می‌توانند با توافق همدیگر مبالغ حق‌الوکاله را تعیین کنند و براساس همان هم مالیات خود را پرداخت کنند.نایب رئیسه کانون وکلای مرکز درباره افزایش حق‌الوکاله وکلا می‌گوید: به نظر من درباره آیین‌نامه حق‌الوکاله وکلا بیشترین ضرر را وکلای دادگستری متحمل شده‌اند. چون آنها مطابق آیین‌نامه سابق مالیات خیلی پایین‌تری را پرداخت می‌کردند و از طرفی هم می‌توانستند برمبنای توافقات خود قرارداد را تنظیم کنند.

این وکیل دادگستری ادامه می‌دهد: آیین‌نامه فعلی عملا موجب می‌‌‌شود که وکلا دادگستری مالیات‌های بیشتری را پرداخت کنند و به نظر من نفعی عاید وکلا نمی‌شود.

سمامی با تاکید بر اینکه تغییر مجدد حق‌الوکاله کانون‌های وکلا منفعت زیادی برای آنها ندارد، عنوان می‌کند: اگر تصور می‌کنید که اگر کف حق‌الوکاله در آیین‌نامه بالا برود به نفع وکلا خواهدد بود، باید بگویم که به نظر من اصلا چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، چون این موجب می‌شود که مالیات‌ وکلا بالاتر برود.

عضو هیات‌رئیسه کانون وکلای دادگستری مرکز همچنین با اشاره به پنج ساله بودن، اصلاح آیین‌نامه تاکید می‌کند: البته آیین‌نامه هر پنج سال به پنج سال آن هم با پیشنهاد هیات‌رئیسه کانون وکلا در قوه قضاییه به روز می‌شود و آخرین تغییرات هم فکر می‌کنم که به سال 98 بازمی‌گردد، بنابراین از نظر قانونی هم فعلا امکان اصلاح مجدد این آیین‌نامه وجود ندارد.

منبع: داتیکان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها