کد خبر: 489464
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۱:۲۲:۰۰
| |

سومین دوره واکسیناسیون کرونای بزرگسالان دارای اوتیسم اجرا شد

سومین گروه از افراد بالای 18 سال دارای اوتیسم در بیمارستان آتیه واکسینه شدند. این واکسیناسیون در بیمارستان آتیه با همکاری کارشناسان معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت و واکسن تزریقی از نوع سینوفارم است.

سومین دوره واکسیناسیون کرونای بزرگسالان دارای اوتیسم اجرا شد
کد خبر: 489464
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۱:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سومین مرحله واکسیناسیون افراد دارای اوتیسم بالای 18 سال انجام شد. در این مرحله 13 نفر از اعضای انجمن اوتیسم شامل مددکارها، مربیان و مراقبین جهت انجام هرچه بهتر فرایند واکسیناسیون در بیمارستان آتیه حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، افراد دارای اوتیسم در طیف متوسط و شدید گاهی در چنین موقعیت‌هایی بی‌قرار شده یا دچار شوک‌های عصبی می‌شوند، حضور مراقبین و مربیان تخصصی اوتیسم در کنار پرسنل و کادر درمانی اقدامی مکمل و البته گاهی ضروری است.

این گزارش افزوده است که این واکسیناسیون در بیمارستان آتیه با همکاری کارشناسان معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت و واکسن تزریقی از نوع سینوفارم است.

به گزارش ایرنا، در مرحله اول واکسیناسیون افراد بزرگسال دارای اوتیسم، 150 دوز واکسن به صورت رایگان تزریق شد. همچنین همه افراد دارای اوتیسم با داشتن سن 18 سال تمام یا بیشتر می‌توانند از طریق انجمن نسبت به دریافت دو دوز واکسن به صورت رایگان اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، اوتیسم نوعی اختلال عصبی و رشدی است که در آنها، رشد و تحول صحیح مغز یا دستگاه عصبی مرکزی مختل می شود. این اختلال در دو زمینه رفتاری از جمله نقص در ارتباط اجتماعی و رفتارها، علایق یا فعالیت های تکراری و محدود بروز می کند.

ارتباط برقرار نکردن با دیگران و دنیای خارج، ناتوانی در گفتار، نداشتن ارتباط چشمی، حرکات تکراری، پریدن، خنده و گریه، نگرانی و ترس بی دلیل، دادن پاسخ های غیر معمول به افراد، دلبستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر و حساسیت های غیر معمول در حواس پنجگانه برخی از نشانه های اوتیسم است که در همه افراد نیز یکسان نیست.

شدت اختلال طیف اوتیسم بر اساس نقص های موجود در ارتباط اجتماعی و روند رفتارهای محدود و تکراری در سه سطح 1 نیازمند حمایت، سطح 2 نیازمند حمایت زیاد و سطح 3 نیازمند حمایت بسیار زیاد، تعیین می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها