کد خبر: 492141
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۱۶:۰۲:۰۰
| |

چگونه در دانشگاه علمی کاربردی ثبت‌نام کنیم؟

ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 با شرایط ویژه آغاز شد. پذیرش بدون کنکور مقطع کارشناسی و کاردانی دانشگاه علمی کاربردی فرصتی مناسب برای متقاضیانی است که شاغل هستند وقصد ادامه تحصیل دارند.

چگونه در دانشگاه علمی کاربردی ثبت‌نام کنیم؟
کد خبر: 492141
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۱۶:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 با شرایط ویژه آغاز شد. پذیرش بدون کنکور مقطع کارشناسی و کاردانی دانشگاه علمی کاربردی فرصتی مناسب برای متقاضیانی است که شاغل هستند وقصد ادامه تحصیل دارند. هم چنین شهریه دانشگاه علمی کاربردی در مقایسه با سایر دانشگاه ها کمتر است به همین دلیل این دانشگاه هر ساله با داشتن تعداد زیاد متقاضی ثبت نام در مقطع کارشناسی داشته باشد. مدرک اخذ شده از دانشگاه علمی کاربردی کاملا معتبر و بین المللی است و در همه جای جهان می تواند مورد تطبیق یا استفاده برای ادامه تحصیل قرار گیرد.

علمی کاربردی

تاریخ ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400


پذیرش دانشگاه علمی کاربردی هر ساله در دو زمان بندی مختلف از سایت سازمان سنجش کشور انجام میشود. داوطلبان ثبت نام مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی به راحتی. تنها با داشتن سوابق تحصیلی یا معدل مدرک قبلی شان با توجه به علاقه خود می توانند به انتخاب رشته دردو نوبت مختلف مهر و بهمن ماه اقدام کنند.

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در نیمسال اول (مهر)1400


طبق رویه سال های گذشته مهلت ثبت نام برای داوطلبان ورودی مهر به صورت اینترنتی از اوایل شهریور شروع و تا اواخر شهریور ادامه داشت.لذا به علت عدم اطلاع رسانی زمان ثبت نام مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی از طرف سازمان سنجش کشور, احتمال میرود تاریخ ثبت نام مشابه سال قبل باشد.

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در نیمسال دوم (بهمن) 1400


ثبت نام در سال گذشته طبق زمان بندی اعلام شده از نیمه دی ماه آغاز شده بود. اما زمان دقیق ثبت نام سال 1400 هیچ دستوری اعلام نشده است.احتمالا زمان ثبت نام مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی طبق روال سال قبل باشد.

داوطلبان توجه داشته باشند نحوه ثبت نام ورودی مهرماه به صورت اینترنتی اما برای ورودی بهمن ماه به صورت حضوری است. به دلیل شرایط ویروس حاکم بر کشور. نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 از طرف سازمان سنجش اعلام نشده است.

قبولی در دانشگاه علمی کاربردی:


اگه میخوای زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی رو بدونی و روش انتخاب رشته این دانشگاه رو یاد بگیری و شانس قبولیت رو چندین برابر کنی با ما باش.

در کنار شروع ثبت نام بدون کنکور برای دانشگاه های سراسری و آزاد، هر سال دانشگاه علمی کاربردی نیز با سیستم ثبت نام بدون کنکور دانشجو می‏ گیره که می خوایم به طور کامل راجع بهش صحبت کنیم.

نحوه ثبت نام اینترنتی دانشگاه علمی کاربردی 1400


برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس ورود به سایت در سمت راست گزینه علمی کاربردی را انتخاب کنید


سپس گزینه ثبت نام پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی سال تحصیلی 1400 را انتخاب کرده


در این مرحله داوطلبان کارت اعتباری تهیه کرده و با پرداخت هزینه ثبت نام مراحل ثبت نام را تکمیل کنند پس از پرداخت هزینه گزینه تایید و ادامه گام بعدی را کلیک کنند


وارد کردن اطلاعات فردی و فشردن تایید و ادامه


در آخر اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده و بر گزینه پرداخت کلیک کنید


سهمیه مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی 1400


برای قبولی این دانشگاه سه سهمیه وجود دارد

سهمیه افراد شاغل


اگر داوطلبان شاغل هستند و امکان حضور در کلاس را در ایام هفته ندارند می توانند از سهمیه شاغلین درهنگام انتخاب رشته استفاده کنند, در صورتی می توانند از این سهمیه بهرمند شوند که حداقل یک سال سابقه کار مرتبط با رشته خود داشته باشند لذا بعد از قبولی در دانشگاه ارائه گواهی اشتغال به کار ضروری است در این صورت می توانند کلاس های خود را در آخر هفته و روز های پنج شنبه و جمعه انتخاب نمایند

سهمیه آزاد


داوطلبانی که دارای سهمیه آزاد هستند کلاس های آنها در طول هفته برگزار می شود اما جای نگرانی نیست زیرا تایم برگزاری کلاس ها معمولا از ساعت 3 بعد از ظهر الی 8 شب می باشد.

سهمیه ایثارگران


این سهمیه ویژه خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان می باشد که یکی از بهترین سهمیه های برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 محسوب می شود.

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی 1400


داوطلبان واجد شرایط هیچ محدودیتی در انتخاب رشته و تغییر رشته در دانشگاه علمی کاربردی ندارند.

در انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی , داوطلبان تنها مجاز به انتخاب 20 رشته از زیر گروه های یک گروه آموزشی اند.

متقاضیان توجه داشته باشند برای انتخاب رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی باید دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی را دانلود کنند.

داوطلبان گروه کشاورزی: مهمترین گروه کشاورزی شامل ,کاردانی فنی منابع طبیعی , آبیاری و زهکشی , مهندسی زراعت , کیاهان دارویی و معطر,فراوری محصولات شیلاتی و.... می شود.


داوطلبان گروه مدیریت و خدمات اجتماعی:مددکاری اجتماعی، مدیریت سلام، توانبخشی، حسابداری، مدیریت بورس، مدیریت بیمه، کارشناسی حقوق، از مهمترین های این گروه است.


داوطلبان گروه فرهنگ و هنر: مهمترین رشته هایی این گروه نظیر ,کاردانی هنر خوش نویسی , طراحی لباس , چاپ, تربیت مربی و...انتخاب کرد.


داوطلبان گروه صنعت:مهمترین رشته های این گروه, مهندسی عمران , مهندسی برق , مهندسی کامپیوترو...را شامل میشود.

علمی کاربردی


مزایا ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی

یکی از مزیت های علمی کاربردی این است که شما برای ورود به آن نیاز نیست کنکور بدهید.

مزیت دیگر آن، امکان برگزاری کلاس ها در ایام تعطیل است. این ویژگی برای افرادی که مشغول به انجام کار هستند مناسب است.

تحصیل در مقطع کاردانی ناپیوسته بدون در نظر گرفتن نوع دیپلم داوطلب از دیگر مزایای دانشگاه علمی کاربردی است.

از دیگر مزایای این دانشگاه برای افراد شاغل این است که این افراد به دلیل داشتن سابقه کار امکان استفاده از سهمیه شاغلین را دارند.

برای اطلاع در خصوص سایر مزایای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی میتوانید به مرکز مشاوره تلفنی علمیکا نیز مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی


داشتن مدرک دیپلم


اصل کارت ملی و شناسنامه


6 عکس 3 در 4


کارت پایان خدمت سربازی ویژه آقایان (یا کارت معافیت)


کپی صفحه اصلی دفترچه بیمه


آخرین فیش حقوقی (ویژه متقاضیان استفاده از سهمیه شاغلین)


فایل تاییده معدل ویژه داوطلبانی که گواهی پایان مدرک تحصیلی برای آن ها صادر نشده است.


برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی چه مدرک دانشگاهی نیاز است؟


اگر میخواهید در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنید باید مدرک دیپلم داشته باشید. یا دیپلم نظری و یا دیپلم فنی حرفه ای و کار و دانش

نحوه دانلود دفترچه انتخاب رشته و ثبت نام دانشگاه علمی کابردی:


دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی توسط سایت سازمان سنجش ارائه میگردد. برای دانلود این دفترچه کافیست به سایت سازمان مراجعه کرده و از منوی علمی کاربردی، روی دانلود دفترچه ثبت نام کلیک کنید.

علمی کاربردی

شهریه دانشگاه علمی کاربردی

شهریه در دانشگاه علمی کاربردی از دو بخش تشکیل می شود. بخش اول آن که در واقع مربوط به شهریه ثابت می باشد به این شکل است که برای هر ترم باید مبلغی حدود 600 هزار تومان پرداخت کنید.

شهریه متغیر نیز مربوط به هر واحد از دروس اخذ شده در ترم تحصیلی می باشد. شهریه متغیر بسته به اینکه درس مورد نظر عملی یا نظری بوده متفاوت است و این شهریه میتواند از 22 هزار تومان تا 110 هزار تومان به ازای هر واحد درسی متفاوت باشد.

برای کسب اطلاعات کامل تر در خصوص دانشگاه جامع علمی کاربردی میتوانید وارد سایت آیدی نوین شوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها