کد خبر: 501109
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۰۹:۴۵:۱۷
| |

معاون وزیر بهداشت خبرداد:

نحوه ارزشیابی فعالیت‌های تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها تغییر کرد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دستورالعمل ارزشیابی فعالیت‌های تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را با رویکرد جدید ابلاغ کرد.

نحوه ارزشیابی فعالیت‌های تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها تغییر کرد
کد خبر: 501109
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۰۹:۴۵:۱۷

اعتمادآنلاین| فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: دستورالعمل ارزشیابی فعالیت‌های تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با رویکرد بازآرایی و بازسازماندهی، متناسب با فرآیندهای بهینه و کارا و در عین ایجاد دسترسی و شفافیت در بستر سامانه برخط تدوین شده است.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت بهداشت، وی افزود: این دستورالعمل به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت به‌روزرسانی دستورالعمل ارزشیابی فعالیت‌های تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: پس از انجام دو دهه پایش و ارزیابی مستمر و با توجه به توسعه قابلیت‌ها و رهیافت‌های جدید نیاز به بروزرسانی داشت.

وی گفت: تغییرات ساختاری و محتوایی فراوان و استفاده از ابزارهای نوین و دسترسی‌های شفاف و آسان دانشگاه‌های علوم پزشکی به منظور تحقق هدف غایی توسعه دانش و فناوری و به‌کارگیری آن به‌منظور ارتقا سلامت مردم به شدت احساس می‌شد.

نجفی از اعمال تغییرات اساسی در فرآیند اجرایی ارزشیابی خبر داد و گفت: طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع ارزشیابی تحقیقات و فناوری به آدرس evaluation.research.ac.ir و تجمیع تمام فرآیندهای ارزشیابی از موضوع ارزشیابی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی تا ارزشیابی مراکز تحقیقاتی و نیز جشنواره رازی، از آن جمله این تغییرات هستند.

وی گفت: دسترسی ها و امکانات این سامانه به گونه ای طراحی شده است که ضمن برخط شدن فرآیند اجرایی، امکان مشاهده و بررسی نتایج هر دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی بر اساس داده های موجود به صورت برخط و کاملا شفاف میسر است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه در ارزشیابی سال 1399، محور فناوری جهت تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی و حیطه ارزشیابی پژوهش‌های اثربخش سلامت در 18 دانشگاه علوم پزشکی به صورت پایلوت مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال 1399 چهار محور تولید دانش، ساختار تحقیقات و فناوری، توسعه فناوری و اثرگذاری پژوهش (به صورت آزمایشی) مورد ارزشیابی قرار خواهند گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها