کد خبر: 504562
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۰:۱۷:۴۶
| |

سید مناف هاشمی:

تامین شارژ اتوبوس‌های برقی از برق شهری است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: تامین برق اتوبوس‌های برقی از طریق برق شهری همانند موتور‌های برقی انجام خواهد شد.

تامین شارژ اتوبوس‌های برقی از برق شهری است
کد خبر: 504562
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۰:۱۷:۴۶

اعتمادآنلاین| سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، با اشاره به تفاهم نامه 200 اتوبوس برقی که در چند روز گذشته منعقد شد، اظهار کرد: برق این اتوبوس‌ها از طریق باطری است و شارژ آن‌ها هم برق زیادی مصرف نمی‌کند و هربار که شارژ شوند، حدود 100 کیلومتر تردد دارند و همچنین اگر دوبار در روز باطری این اتوبوس‌ها شارژ شود، نیاز آن‌ها تامین می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: جایگاه‌های شارژ این اتوبوس‌ها پیش بینی شده است و از طریق برق شهری همانند موتور‌های برقی شارژ خواهند شد.

دو کارخانه در این زمینه در کشور کار می‌کنند یکی از آن‌ها کارخانه زرین خودرو است که با دانشگاه تهران این موضوع را به صورت علمی، فناوری پیش می‌برد. کارخانه دیگر هم مپنا است که با کارخانه عقاب افشان این کار را دنبال می‌کند.

ما با هر دو کارخانه جلسه داشتیم، ولی پروژه اول را که در مشهد انجام شد، از طریق شرکت مپنا بود و شهرداری مشهد از آن حمایت کرد. به همبن دلیل ما پروژه دانشگاه تهران را حمایت کردیم و تفاهم نامه 200 دستگاه را در حضور رئیس جمهور امضاء کردیم.

هاشمی گفت: بعد از اینکه قرارداد خرید به امضاء برسد و اتوبوس‌ها تحویل داده شوند، این اتوبوس‌ها در مواقعی که در پارکینگ هستند، در جایگاه شارژ می‌شوند و مسیر‌هایی که قرار است این اتوبوس‌ها کار کنند، مسیر‌های شارژ هم برایشان پیش بینی می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها