کد خبر: 507535
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

مجتبی شاکری، دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

قالیباف اجازه بدهد منتخبان شورا خود شهردار آینده را انتخاب کنند/ دخالت در وظایف شورا استقلال شهرداری را خدشه‌دار می‌کند

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: استفاده از افراد متوسط و غیرانقلابی برای شهرداری آینده تهران مشکلات را برطرف نمی‌کند. افراد اجازه بدهند منتخبان خودشان در یک بررسی دقیق و کارشناسی شهردار را انتخاب کنند. با دخالت نه تنها استقلال شهرداری خدشه‌دار می‌شود بلکه به انتظارات و مطالبات مردم پاسخ قانع‌کننده داده نمی‌شود.

قالیباف اجازه بدهد منتخبان شورا خود شهردار آینده را انتخاب کنند/ دخالت در وظایف شورا استقلال شهرداری را خدشه‌دار می‌کند
کد خبر: 507535
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی شاکری، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در مورد دخالت و حمایت برخی چهره‌ها از گزینه‌های پیشنهادی شهرداری آینده تهران گفت: روال منطقی برای انتخاب مسئولیت بزرگی مانند مدیریت کلانشهر تهران این است که بر اساس شاخص‌ها شهردار انتخاب شود. کارنامه و رزومه گزینه‌های پیشنهادی را دقیق بررسی کنیم؛ یعنی مصداق‌ها بر پایه شاخص‌ها ارزیابی شود نه پیشنهاد افرادی خارج از بدنه شهرداری. فقط از این طریق یک ارزیابی منطقی و کارشناسی صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: مطرح کردن اسامی افراد برای شهرداری تهران بدون شاخص‌ها مثل این است که ما افراد را آن‌قدر کش بدهیم تا اندازه شاخص‌ها شوند. افراد و مصداق‌هایی که در حال حاضر مطرح شده‌اند در وهله نخست باید برنامه‌های خود را عرضه کنند؛ یعنی چشم‌بسته نباید به سرعت به سمت اسامی برویم. الان بسیاری از مطالبات مردم بی‌پاسخ مانده، از جمله سیمای شهر، ترافیک، تاب‌آوری ساختمان‌ها، محیط‌زیست و همچنین اشتغال کلانشهر تهران. این مسائل باید با شاخص‌گذاری منتخبان و برنامه‌های مصداق‌ها که در مظان انتخاب هستند مورد سنجش قرار گیرند.

این عضو سابق شورای شهر تهران گفت: بدون در نظر گرفتن شاخص‌ها و اعلام برنامه گزینه‌های پیشنهادی منتخبان، مطرح کردن افراد از سوی کسانی غیر از منتخبان نمی‌تواند به انتخابی درست و شهرداری کارآمد کمک کند. شهردار آینده پایتخت باید قدرت رایزنی در هیات دولت را داشته باشد چراکه تنها شهرداری است که عضو هیات دولت محسوب می‌شود. بنابراین یک فرد قوی، منطقی و شجاع که در هیات دولت قدرت رایزنی داشته باشد باید انتخاب شود.

شاکری توضیح داد: همچنین در مجلس باید بتواند با ارتباطاتی که دارد برخی از مطالبات شهر را با قوانین مجلس پیگیری کند، ضمن اینکه در به‌کارگیری نیروهای جوان، کارآمد، انقلابی و فسادستیز توانمند باشد؛ یعنی هم خودش یک چهره انقلابی و فسادستیز باشد و هم اینکه بتواند یک تیم قوی به کار گیرد. بنابراین با استفاده از افراد متوسط و غیرانقلابی به عنوان شهردار آینده پایتخت مشکلات شهر تهران حل نمی‌شود.

او در پایان با اشاره به برخی دخالت‌ها در انتخاب شهردار آینده تهران گفت: پیشنهاد من به دوستانی که برای مدیریت آینده شهر تهران نظر می‌دهند از جمله آقای قالیباف این است که اجازه بدهند شورای شهر خودش به این تصمیم برسد؛ یعنی برنامه‌ها را از مصداق‌ها دریافت کند و بر اساس بررسی دقیق برنامه‌ها و راهکارهای نامزدها انتخاب صورت گیرد. اعلام نظر و پیشنهاد افراد پیش از بررسی دقیق برنامه نامزدها از سوی منتخبان شورای ششم شهر، هم استقلال شورای شهر را خدشه‌دار می‌کند و هم اینکه انتظارات در یک شکل منطقی مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها