کد خبر: 516199
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۰۸:۵۸:۰۰
| |

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان هشدار داد:

طوفان «شاهین» در 180 کیلومتری چابهار / مسیر طوفان به سمت کشور عمان است / 580 نفر طوفان زده در کنارک اسکان اضطراری داده شدند

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان "شاهین" که شب گذشته به نزدیک‌ترین فاصله به سواحل جنوب ایران رسید، پس از ادامه حرکت به سمت جنوب-جنوب غرب متمایل شد.

طوفان «شاهین» در 180 کیلومتری چابهار / مسیر طوفان به سمت کشور عمان است / 580 نفر طوفان زده در کنارک اسکان اضطراری داده شدند
کد خبر: 516199
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ملاشاهی گفت: طوفان شاهین که شب گذشته به نزدیک‌ترین فاصله به سواحل جنوب ایران رسید، پس از ادامه حرکت به سمت جنوب-جنوب غرب متمایل شد.

به گزارش تسنیم، رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر طوفان در حوالی مرکز دریای عمان قرار دارد و به سمت جنوب غرب در حرکت است. اکنون طوفان در فاصله حدود 180 کیلومتری چابهار قرار دارد و با سرعت حدود 100 کیلومتر برساعت به سمت جنوب غرب و سواحل کشور عمان در حرکت است.

وی خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن طوفان از سواحل جنوب استان به معنی پایان شرایط مخاطره آمیز نیست، همچنان شرایط دریای عمان برای فعالیت‌های دریایی به شدت نامناسب است و توصیه می‌شود تا زمان عادی شدن شرایط همچنان فعالیت‌های دریایی ممنوع باشد.

ملاشاهی گفت: همان گونه که انتظار می‌رفت طوفان شاهین مخاطرات جوی زیادی برای سواحل و برخی مناطق دور از ساحل ایجاد کرد و مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان در حال دریافت داده‌های بارش طوفان است و به محض تکمیل داده‌ها، میزان بارش‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.


580 نفر طوفان زده در کنارک اسکان اضطراری داده شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 580 نفر به دنبال صدور دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر طوفان حاره‌ای «شاهین» در شهرستان کنارک اسکان اضطراری داده شدند.

علیرضا میربهاءالدین در گفت و گو با مهر، اظهار داشت: طوفان حاره‌ای «شاهین» ساعت 18 دیروز وارد چابهار شد و به دنبال آن بارش شدید باران در نوار ساحلی جنوب استان سیستان و بلوچستان به ویژه بنادر چابهار و کنارک اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه، پیش بینی‌های لازم برای مقابله با این پدیده اندیشیده شده بود، گفت: باهدف جلوگیری از خسارت‌های جانی دستور تخلیه روستاهای در معرض خطر طوفان حاره‌ای صادر شد و مقدمات اسکان ضروری در منطقه ایجاد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: از همین رو تعداد 245 امدادگر متخصص هلال احمر هم به منطقه اعزام شدند و اکنون در آنجا مستقر هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون 580 نفر در محل‌های پیش بینی شده اسکان یافته‌اند و تا بازگشت به شرایط عادی در این محل باقی خواهند ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها