کد خبر: 531372
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۷:۵۶:۳۸
| |

مدیرعامل آب منطقه ای کرمان:

آب سدهای کرمان افزایش یافت

مدیرعامل آب منطقه ای کرمان از افزایش قابل توجه آب در سدهای استان کرمان از هفته گذشته تاکنون خبر داد.

آب سدهای کرمان افزایش یافت
کد خبر: 531372
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۱۷:۵۶:۳۸

علی رشیدی، مدیرعامل آب منطقه ای کرمان اظهارداشت: به دلیل کاهش ۶۷ درصدی بارندگی تا یک هفته قبل در استان کرمان سطح آب‌های پشت سدهای کرمان به شدت کاهش یافته بود و نگرانی‌هایی در این خصوص مطرح بود اما در بارندگی‌های روزهای اخیر آب اکثر سدهای استان افزایش قابل توجه داشته است.

به گزارش مهر، وی با تاکید بر لزوم افزایش سد سازی در کرمان و تأمین اعتبار طرح‌های در دست اقدام گفت: متأسفانه آب‌های سطحی در استان کرمان به جای استحصال روانه کویر می‌شود و این مساله خشکسالی را در کرمان تشدید می‌کند.

رشیدی افزود: خوشبختانه آب سد نساء از ۸ میلیون مترمکعب به ۶۰ میلیون مترمکعب و آب سد جیرفت از ۱۱ میلیون مترمکعب آب به ۱۲۲ میلیون مترمکعب و آب سرد بافت از یک میلیون مترمکعب به ۲۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی گفت: وضعیت آب پشت سدها بهتر شده اما با توجه به خشکسالی طولانی مدت و افت سطح آب‌های زیر زمینی در دشت‌ها، کرمان همچنان در معرض خشکسالی و کم آبی شدید قرار دارد.

وی صرفه جویی و مصرف بهینه آب به خصوص در بخش کشاورزی را بسیار مهم دانست و افزود: باید به گونه‌ای از آب‌های موجود استفاده و که در تابستان کمترین تنش آبی را داشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها