کد خبر: 588269
|
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۰۸:۵۰:۴۰
| |

عباس صداقت، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران:

دغدغه‌ای نسبت به ذخایر خون نداریم اما...

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه در حال حاضر هیچ دغدغه‌ای نسبت به ذخایر خون در هیچ یک از شهرهای کشور نداریم، گفت: با این حال باید بدانیم که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در کشور یک نیاز همیشگی بوده و اهدای خون باید به صورت مستمر انجام شود.

 دغدغه‌ای نسبت به ذخایر خون نداریم اما...
کد خبر: 588269
|
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۰۸:۵۰:۴۰

عباس صداقت درباره وضعیت خون و فرآورده‌های خونی باتوجه به شرایط آلودگی هوا در برخی شهرهای کشور، گفت: در حال حاضر دغدغه‌ای درباره میزان ذخایر خون در کشور نداریم و ذخایر خون در وضعیت مطلوب قرار دارد. باید توجه کرد که در سال جاری استاندارد ذخایر خون و فرآورده‌های خونی بالا رفته است. پیش از این اگر خون تا پنج روز در هر استان ذخیره می‌شد، قابل قبول بود، اما در حال حاضر  این استاندارد به هشت تا ۱۰ روز افزایش پیدا کرده و خون‌رسانی هم تقویت شد.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ دغدغه‌ای نسبت به ذخایر خون در هیچ یک از شهرهای کشور نداریم، گفت: با این حال باید بدانیم که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در کشور یک نیاز همیشگی است. بر این اساس اهدای خون باید به صورت مستمر انجام شود و به همین دلیل از هموطنان می‌خواهیم که برنامه اهدای خون را در زندگی خود بگنجانند. باید توجه کرد که آقایان سالی چهار مرتبه و بانوان سالی سه مرتبه می‌توانند خون اهدا کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها