کد خبر: 605079
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۰:۲۱:۵۶
| |

رضا ناصری سرای، رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران:

مبارزه با فساد در مدیریت شهری تهران زمان‌بر است

رضا ناصری سرای گفت: مبارزه با فساد در مدیریت شهری تهران یا هر حوزه مدیریتی دیگر، اقدامی زمان‌بر است و نیاز به فرآیند، شناخت، آسیب‌شناسی و جراحی دارد و هیچ‌کسی نمی‌تواند با انجام چند اقدام ساده، ادعا کند که در حال مبارزه با فساد است.

مبارزه با فساد در مدیریت شهری تهران زمان‌بر است
کد خبر: 605079
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۰:۲۱:۵۶

رضا ناصری سرای، رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران اظهار کرد: ما علاوه بر بررسی گزارشات مردمی ارائه‌شده به سامانه ۱۳۷ در حوزه تخلفات مربوط به مدیریت شهری، در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم که براساس این گزارش‌ها، فرآیندهای نادرستی را که زمینه را برای بروز فساد فراهم می‌کند، ریشه‌یابی کنیم و در این زمینه، پیشنهادات و انتقادات مردمی را به طور جدی مورد توجه قرار دادیم. 

به گزارش ایلنا، وی افزود: در سال گذشته مسئولان سازمان بازرسی شهرداری تهران اعلام کردند که ۱۱۳ گلوگاه فساد در مدیریت شهری شناسایی شده که قطعا پیگیری گزارشات مردمی نقش مهمی در شناسایی این گلوگاه‌ها داشته است. در حال حاضر نیز در تلاش هستیم تا از طریق دریافت گزارش‌ها و پیشنهادات شهروندان، در اصلاح فرآیندهای لازم برای مسدودسازی گلوگاه‌های فساد به سازمان بازرسی شهرداری تهران کمک کنیم. 

ناصری سرای با تاکید بر این که گزارشات مردمی دریافتی در سامانه ۱۳۷ پلاس یک گنجینه باارزش برای مدیریت شهری پایتخت محسوب می‌شود، عنوان کرد: وقتی در یک موضوع خاص شاهد تکرار گزارشات مردمی ارائه‌شده به سامانه ۱۳۷ از سوی شهروندان گوناگون هستیم، از تحلیل این تکرارها می‌توانیم متوجه شویم که در کدام بخش‌های شهرداری نقص یا فساد وجود دارد تا با قصور یا تخلف احتمالی در آن حوزه خاص برخورد کنیم. تکرار چنین روندهایی نیز به ما کمک می‌کند که بتوانیم تحلیل‌های صحیحی را برای اصلاح فرآیندهای فسادزا ارائه کنیم و در نهایت به شناسایی و مسدودسازی گلوگاه‌های فساد بپردازیم. 

رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران ادامه داد: فرآیند شناسایی گلوگاه‌های فساد براساس گزارشات مردمی ارائه‌شده به سامانه ۱۳۷ پلاس، سیستمی است که از پایه در حال طراحی، اجرا و ساختارمند کردن آن هستیم. با توجه به این که این فرآیند را در سال ۱۴۰۱ آغاز کردیم، می‌توان گفت تا پایان سال گذشته نیمی از مسیر کشف بسترهای فسادزا براساس گزارشات مردمی را طی کردیم و توانستیم زیرساخت‌ها و پیکره لازم برای شناسایی تخلفات و مبارزه با فساد را شکل دهیم و خوشبختانه در سال گذشته براساس همین فرآیند توانستیم هم بخشی از گلوگاه‌های فساد در شهرداری را شناسایی کنیم و هم با بعضی مدیران متخلف برخورد کنیم. 

وی در پایان تصریح کرد: مبارزه با فساد در مدیریت شهری تهران یا هر حوزه مدیریتی دیگر، اقدامی زمان‌بر است و نیاز به فرآیند، شناخت، آسیب‌شناسی و جراحی دارد و هیچ‌کسی نمی‌تواند با انجام چند اقدام ساده، ادعا کند که در حال مبارزه با فساد است. البته در دوره جدید مدیریت شهری، ما با قدرت فرآیندهای پیچیده مبارزه با فساد را آغاز کرده‌ایم که یکی از پیشرفت‌های ما در این زمینه، افزایش میزان کشف تخلفات در بدنه مدیریت شهری تهران براساس گزارشات مردمی ارائه‌شده به سامانه ۱۳۷ در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل از آن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها