کد خبر: 609161
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۱۶:۲۹:۳۹
| |

داوود دانش جعفری، رییس هیات عامل صندوق توسعه حمل و نقل ایران خبر داد:

توسعه کریدور شمال-جنوب با مشارکت‌ بین‌المللی

به گفته داوود دانش جعفری رئیس هیأت عامل صندوق توسعه حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران، زمینه مشارکت بین المللی و بخش خصوصی داخلی در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشورمان از جمله توسعه کریدور شمال - جنوب وجود دارد.

توسعه کریدور شمال-جنوب با مشارکت‌ بین‌المللی
کد خبر: 609161
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۱۶:۲۹:۳۹

داوود دانش جعفری، رییس هیات عامل صندوق توسعه حمل و نقل ایران گفت: علاوه بر اینکه بخشی از طرح‌های زیرساخت حمل و نقل را با بهره گیری از منابع داخلی تأمین و اجرا می کنیم، استفاده از منابع خارجی دیگر شرکا همچون روسیه و هند برای تأمین مالی مشترک این طرح ها امکان پذیر است.

به گزارش ایلنا، او با اشاره به وجود برخی حلقه های مفقوده در سه مسیر کریدور شمال – جنوب در سرزمین ایران گفت: بهره گیری از ظرفیت مشارکت بین المللی و همچنین بخش خصوصی داخلی می تواند به شتاب کردن طرح ها منجر شود.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه حمل و نقل ایران با اشاره به اینکه نبود خط ریلی در مسیر رشت – آستارا یکی از حلقه های مفقوده کریدور شمال – جنوب محسوب می شود، گفت: این صندوق سرمایه گذاری محدودی در این مسیر داشته است و امکان مشارکت سایر طرف ها نیز در احداث این مسیر ریلی وجود دارد.

دانش جعفری گفت: برای فعال سازی همه ظرفیت های کریدور شمال – جنوب نیازمند تقویت شبکه حمل و نقل در دریای خزر، از طریق ایجاد ارتباط بیشتر با بنادر روسیه و سایر کشورهای این حوزه هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها