کد خبر: 580448
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۰۹:۴۰:۲۲
| |

کمال‌الدین پیرموذن:

امروز اولویت بازسازی اقتصاد ایران و اعطای کامل حقوق شهروندی به جوانان است

کمال‌الدین پیرموذن نوشت: امروز اولویت با جوانان و بازسازی اقتصاد ایران و اعطای کامل حقوق شهروندی آنهاست که اگر توجه کافی و وافی به عمل آید بحران نسل جدیدی که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم و دلیل عمده‌اش عدم مشارکت دادن و توجه و به بازی نگرفتن این نسل است برطرف می‌شود.

امروز اولویت بازسازی اقتصاد ایران و اعطای کامل حقوق شهروندی به جوانان است
کد خبر: 580448
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۰۹:۴۰:۲۲

کمال‌الدین پیرموذن در یادداشتی با عنوان «عوارض تخصیص اشتباه بودجه فرهنگی کشور» برای روزنامه اعتماد نوشت: جوانان هموطن همواره باید در کانون توجهات حاکمیت قرار گیرند، با اعطای کامل حقوق شهروندی آنان و تخصیص اعتبارات مکفی و به بازی گرفتن این قشر پرتوان و آگاه جامعه به اشتغال و رفاهیات و سرزندگی نایل شوند.

از آنجا که بخش فرهنگ در مجموعه نظام برنامه و بودجه کشور از زیرساخت لازم برخوردار نبوده و اعتبارات سالانه بخش فرهنگی بودجه کشور در جای غیراولویت‌دار هزینه می‌شود و بدان جهت در عقب‌ماندگی مفرط به سر می‌برد موضوع جوانان نیز تابعی از این وضعیت شده و بدان جهت بی‌توجهی به نیازها و مطالبات جوانان، بحران در جوانان و خسران زیانبار در کشور را پدید آورده است.

برای ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان به ویژه جوانان هموطن، باید بساط اختلال در نظام بودجه‌ای، مالی و ارزی کشور - که ناشی از سهم‌دهی به گروه خاص و تصمیم‌گیری‌های نسنجیده است - جمع شود. نمی‌توان بیش از این شاهد ناامیدی و یأس مردم به طور عام و جوانان به طور خاص بود.

راه نجات کشور را در عبور از این وضعیت نگران‌کننده و هزینه‌زا، با مشارکت مردم، میدان دادن به جوانان، تخصیص اعتبارات مکفی عادلانه سالانه به این قشر فراموش شده و در آگاهی و ریسک و شجاعت مسوولان و نمایندگان مجلس جست‌وجو کرد. پر واضح است که همواره بایستی صدای جوانان، فریاد فقرا، بیکاران، اقوام و گروه‌های حاشیه‌نشین به مرکز تصمیم‌گیری رسانده شود و در سه قوای کشور، صدای آنان نافذ باشد. 

همه قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت مردم از آن نهفته است؛ فلذا صاحب‌منصبان باید اذهان خود را متحول و با اهتمام شبانه‌روزی مستمر در توجه به مطالبات بحق جوانان و اعطای کامل حقوق شهروندی، اقتصادی و سیاسی آنان، تغییر بنیادی در اندیشه‌ها و منش‌های حاکمان در رسیدگی به خواست مردم و جوانان به رخ هموطنان کنند.

عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند بخصوص اشخاص حقیقی یا حقوقی منحصر به جوانان، روستانشینان، دانش‌آموزان، دانشجویان، هنرمندان، بازنشستگان و حاشیه‌نشینی که از توزیع نشدن خوب ثروت ملی حاصل شده، اعتبارات سالانه فرهنگی و غیرفرهنگی تخصیص و نگاهی نو به تمامی محرومیت‌ها، محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها داشته باشیم.

کسانی که با فرهنگ قرآن، انس و الفتی دارند نیک می‌دانند خداوند بقاء، شکوفایی و عظمت هیچ قومی و امتی را تضمین نکرده مگر در عملکرد صحیح و تقواهای اجتماعی، اقتصادی و انسانی آنها، که رقم‌زن بقا و عظمت آنها است.

امروز اولویت با جوانان و بازسازی اقتصاد ایران و اعطای کامل حقوق شهروندی آنهاست که اگر توجه کافی و وافی به عمل آید بحران نسل جدیدی که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم و دلیل عمده‌اش عدم مشارکت دادن و توجه و به بازی نگرفتن این نسل است برطرف می‌شود.

ضمن تعامل با دنیا و افزایش ثروت ملی، برای درون‌زا شدن اقتصاد کشور، محرک‌های جاذب و متکثر خاص لازم را نیز جهت کارآمدی اقتصاد مولد کشور، حاکمیت با همکاری و مشارکت موثر و تعیین کننده جوانان نخبه راستین ایران‌زمین را با بها دادن به مزیت سرزمینی، توانمندی ذاتی منابع جوان کشور و رفع موانع فرهنگی، فراهم آورند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها