کد خبر: 614367
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۳ ۱۹:۲۰:۳۱
| |

روزنامه ابتکار :

فضای سیاست‌ورزی ایران در حوزه بین‌الملل در حال محدود شدن است

روزنامه ابتکار نوشت: بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه تهران، ادامه فرایند اقدام‌هایی است که انسجام داخلی، سرعت عمل و ثبات را در ایران نشانه گرفته است. زمان برای سیاست‌ورزی رفته رفته محدود می‌شود.

فضای سیاست‌ورزی ایران در حوزه بین‌الملل در حال محدود شدن است
کد خبر: 614367
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۳ ۱۹:۲۰:۳۱

روزنامه ابتکار با اشاره به جدیدترین بسته تحریمی اروپا علیه ایران هشدار داده که زمان برای سیاست‌ورزی رفته‌رفته محدود می‌شود.

به گزارش ابتکار، اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اقدام  علیه تهران، هشتمین بسته تحریمی خود را اعلام کرد.ساده اندیشانه خواهد بود که رویکرد اروپا و مجموعه اقدام‌هایش را که این روزها به گونه‌های مختلف در پارلمان ناتوو سازمان‌های بین‌المللی ادامه دارد، تنها یک خطر با «شدت کم» علیه ایران محاسبه کرد.  هنگامی که رویکرد اروپا فلج کردن تهران را در دستور کار قرار داده، تهران با درک زمان و موقعیت پیش‌رو به سرعت عمل نیازمند است.

این روزنامه تاکید کرده است: توجه به انسجام ملی، ایجاد ثبات اوضاع سیاسی – اقتصادی، ترمیم روابط با جامعه جهانی و داشتن ایده و مهارت در انجام این امور، اولویت‌هایی است که نادیده گرفتن آن نه تنها برای حاکمیت سیاسی بلکه امنیت ملی زیان آور خواهد بود. به عبارت دیگر، تهران با لحاظ فرصت‌های از دست رفته، با زمان محدودی روبروست. تجربه به جامعه بین المللی آموخته است که داشتن «زور» به تنهایی برای عبور از آسیب‌ها، خطرات و تهدیدها کافی نیست، بلکه مهارت در سیاست‌ورزی است که می‌تواند در کنار عامل «زور» به گونه «لازم و ملزوم» عمل کند. سیاست‌ورزی در نبود ایده‌های راهگشا، عملی ابتر و بی‌حاصل خواهد بود اعلام هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه تهران، ادامه فرایند اقدام‌هایی است که انسجام داخلی، سرعت عمل و ثبات را در ایران نشانه گرفته است. زمان برای سیاست‌ورزی رفته رفته محدود می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها