کد خبر: 162920
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۱۲:۵۹:۰۰
| |

راستاد مطرح کرد:

جابه‌جایی 50 میلیون تن کالا با راه‌اندازی کریدور شمال به جنوب

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: با ایجاد کریدور شمال به جنوب، میزان جا به جایی کالا به 50 میلیون تن افزایش می‌یابد.

جابه‌جایی 50 میلیون تن کالا با راه‌اندازی کریدور شمال به جنوب
کد خبر: 162920
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۳ ۱۲:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمانمنطقه آزاد انزلی امروز با حضور محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، مرتضی بانک مدیر عامل منطقه آزاد و رضا سرور مدیر عامل منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

در این مراسم رضا سرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه با همکاری‌های موثر اعضای هیأت مدیره سازمان بنادر و دریانوردی بسیاری از مشکلات گذشته رفع شده است، اظهار کرد: کاهش مشکلات این حوزه نشان می‌دهد که حضور مدیران و رویکردهای آنها بسیار موثر است و نگاه ملی آنها به پروژه باعث پیشرفت در این بخش شده است.

وی در ادامه افزود: مناطق آزاد می‌تواند در حوزه کریدور شمال به جنوب همکاری گسترده‌ای داشته باشد زیرا ما در بحث‌های تخصصی بندری توانایی نداریم اما در جذب سرمایه‌گذار و تاجر بسیار ماهر هستیم.

سرور تصریح کرد: در صورتیکه کریدور شمال به جنوب راه‌اندازی شود، می‌توانیم 50 میلیون تن کالا از بنادر به سمت شمال ایران جا به جا کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: در آینده نزدیک اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه رخ خواهد داد به طوریکه می‌توانیم با استقرار بانک‌های خارجی در منطقه آزاد تبادلات ارزی بازرگانان و کشتی‌رانی‌ها تسهیل کنیم.

وی بیان کرد: مقابله با آلودگی آب دریا، لایروبی احداثی‌، نگهداری و هیدروگرافی در تمام اسکله‌ها و حصول هزینه‌های مرتبط از دیگر اقداماتی است که با انعقاد این تفاهم‌نامه به مرحله اجرایی می‌رسد.

سرور افزود: ایجاد بورس کالا در منطقه آزاد انزلی با توجه به تسهیلات قانونی در بنادر انزلی و کاسپین و نیز کنترل و بازرسی شناورها طرح‌های جستجو و نجات دریایی از دیگر مفاد دیگر این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

مدیرعامل منطقه آزاد توضیح داد: با توجه به وظایف قانونی سازمان بنادر و دریانوردی در اداره امور بنادر بازرگانی و حاکمیت دریایی کشور و نیز اهداف ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی برای تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی این تفاهم‌نامه می‌تواند تعامل همکاری ما را بین این دو بخش تسهیل کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها