کد خبر: 262521
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۰:۵۹:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی سوخت:

هدر رفت 40 درصد انرژی که معادل 440 میلیون بشکه نفت است

محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی سوخت گفت:در حال حاضر 40 درصد انرژی کشور از تولید تا مصرف هدر می رود که 440 میلیون بشکه نفت را شامل می شود.  

هدر رفت 40 درصد انرژی که معادل 440 میلیون بشکه نفت است
کد خبر: 262521
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۰:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن دلاویز در نشست خبری با بیان اینکه کشور ما با استانداردهای مصرف دنیا فاصله زیادی دارد، گفت: ما در وضعیت مطلوبی به لحاظ مصرف انرژی نیستیم، با 80 میلیون نفر جمعیت 45 میلیارد دلار یارانه انرژی می‌دهیم این در حالی است که چین را با 1. 5، میلیارد نفر که 38 میلیارد دلار یارانه انرژی می‌دهد پشت سرگذاشتیم که لزوم عزم جدی برای مصرف بهینه را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف سوخت یک بازی برد- برد برای همه است، افزود: این حجم عظیم یارانه انرژی در ایران 15 درصد یارانه دنیا است و کشش اعتباری بودجه هم جوابگوی این میزان یارانه نیست.

مدیر عامل شرکت بهینه سازی سوخت با بیان اینکه 10 درصد تولید ناخالص داخلی را یارانه می دهیم، خاطر نشان کرد: با این حجم از یارانه نمی‌توانیم توسعه را لمس کنیم.

وی با اشاره به ترازنامه انرژی کشور در سال 95 اظهار داشت: در حوزه خانگی 396 میلون بشکه معادل نفت خام، صنعت 331 میلیون بشکه، حمل و نقل 319 میلیون بشکه معادل نفت خام مصرف می کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر 40 درصد انرژی کشور از تولید تا مصرف هدر می رود که 440 میلیون بشکه نفت را شامل می شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها