کد خبر: 289792
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۶:۲۴:۰۵
| |

عضو انجمن محصولات پروتئینی وصنایع وابسته:

متولی برند حلال در ایران هنوز مشخص نیست

هرمز مهبد، عضو انجمن محصولات پروتئینی و صنایع وابسته عنوان کرد: برند حلال در کشور ما یکی از مقوله‌های چالش برانگیز است، زیرا هنوز متولی اصلی آن در کشور مشخص نیست.

متولی برند حلال در ایران هنوز مشخص نیست
کد خبر: 289792
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۶:۲۴:۰۵

اعتمادآنلاین| هرمز مهبد، عضو انجمن محصولات پروتئینی و صنایع وابسته در نشست خبری خود با بیان این که ما برای معرفی برند حلال ایران به شرکت های خارجی دچار مشکل هستیم، گفت: هم اکنون دفتر نمایندگان ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد و چند سازمان در این زمینه فعالیت دارند و ما برای معرفی این برند به شرکت کنندگان خارجی ناچاریم مجموعه این دستگاه ها را اعلام کنیم.

وی که مدیریت اجرایی نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (میتکس) را بر عهده دارد، افزود: پنج کشور صادر کننده گوشت قرمز و فرآورده های گوشتی برای حضور و عرضه محصولات خود در نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته و بازار ایران، اعلام حضور کردند.


مهبد اضافه کرد: با وجود مشکلات فراوان تلاش داریم کیفیت نمایشگاه میتکس را حفظ کنیم تا از کیفیت آن کاسته نشود اما نمی توان به درستی پیش بینی کرد که میزان شرکت کنندگان در این نمایشگاه به چه صورتی خواهد بود؛ با این وجود از کشور های روسیه، لهستان، بلاروس، آذربایجان و قزاقستان برای حضور در این نمایشگاه اعلام حضور شده است.


مهبد افزود: برگزاری نمایشگاه های بین المللی با هدف رونق بازار داخلی است و شرکت کنندگان به دنبال ورود به بازار ایران هستند، اما به طور مثال برگزاری نمایشگاه ها در دبی بازار هدفشان کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.


وی درباره این که افزایش قیمت گوشت قرمز چه تاثیری در برگزاری نمایشگاه میتکس خواهد داشت گفت: بی انصافی است که در شرایطی که قیمت همه کالاها و اقلام افزایش پیدا کرده، تنها به افزایش قیمت گوشت قرمز اشاره کنیم.


عضو انجمن محصولات پروتئینی و صنایع وابسته براین باور است که تعداد متقاضیان برای حضور در تمامی نمایشگاه های بین المللی ریزش داشته است و تولیدکنندگان نمی توانند به راحتی صادرات یا واردات داشته باشند.


به گفته وی، وقتی تولیدکنندگان از لحاظ ضعیف می شوند برگزاری نمایشگاه ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.


عضو انجمن محصولات پروتئینی وصنایع وابسته گفت: شایعات پیرامون بازار گوشت، مرغ و فرآورده های آنها زیاد است و با فرهنگ سازی و برگزاری چنین نمایشگاه هایی می توان به کاهش این شایعات کمک کرد.


به گفته وی، در نمایشگاه میتکس شرایط ارتباط مستقیم برای تولیدکنندگان، واردکنندگان و مصرف کنندگان فراهم شده و می‌توان در این ارتباط شفاف سازی کرد.


وی همچنین گفت: شایعات پیرامون بازار گوشت، مرغ و فرآورده های آنها زیاد است و با انجام فرهنگ سازی و برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند به کاهش این شایعات کمک کند.


مهبد ادامه داد: در این نمایشگاه شرایط ارتباط مستقیم برای تولیدکنندگان، واردکنندگان و مصرف کنندگان فراهم می شود تا موضوعات شفاف سازی شود.


سومین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (میتکس) از 28 آبان تا یکم آذرماه سال 98 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در فضایی به مساحت بیش از 6 هزار متر مربع برگزاری می شود.


این نمایشگاه تیرماه سال آینده در تورنتو، در سال 2021 در یکی از کشورهای آفریقایی و سال 2022 در استرالیا برپا می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها