کد خبر: 291178
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۶:۵۲:۳۴
| |

رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان مطرح کرد:

صرفه جویی هفت میلیون یورویی در ساخت هر مخزن ال.پی.جی

رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: در ساخت هر کدام از مخازن (گاز مایع) ال.پی.جی در پارس جنوبی، هفت میلیون یورو صرفه جویی اتفاق افتاده است.

صرفه جویی هفت میلیون یورویی در ساخت هر مخزن ال.پی.جی
کد خبر: 291178
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۶:۵۲:۳۴

اعتمادآنلاین| امیر ابراهیم افروز، رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی پناه ساز ایران در نشستی خبری اضافه کرد: ساخت هر کدام از مخازن ال.پی.جی در کشور با 18 میلیون یورو انجام شده اما مدل خارجی آن هزینه ای 25 میلیون یورویی داشت.


وی با اشاره به اینکه این شرکت فعالیت خود را به عنوان یک شرکت دانش بنیان از سال 86 در حوزه نفت و گاز آغاز کرده، ادامه داد: در تحریم های نخستین، با خروج خارجی ها، این شرکت به دانش فنی و مهندسی ساخت مخازن دو جداره پروپان و بوتان را بومی سازی کند.


این فعال اقتصادی افزود: 40 مخزن در پارس جنوبی ساخته ایم و در آخرین اقدام 3 مخزن جدید در فازهای 20 و 21 به بهره برداری رسیده و تا پایان خرداد مخزن چهارم نیز وارد مدار می شود.


افروز با بیان اینکه این شرکت در فازهای 19، 20و 21 و 22 تا 24 مشغول به فعالیت بوده، تاکید کرد: 4 مخزن فاز 19 تا پایان شهریور ماه به بهره برداری می رسد.
وی حجم هر کدام از این مخازن را 45 هزار متر مکعبی عنوان کرد و گفت: هز فاز پارس جنوبی، 2 مخزن پروپان و 2 مخزن بوتان دارد.


افروز به بارگیری نخستین محموله صادراتی پروپان با حجم 20 هزار متر مکعب از فاز 20 و 21 پار جنوبی در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: با خروج شرکت های خارجی به دنبال تحریم های آمریکا و عدم راه اندازی مخازن این شرکت در این حوزه نیز وارد شده و راه اندازی مخازن را انجام می دهد.

ورود به ساخت مخازن استراتژیک نفت خام


وی با اشاره به تحریم های جدی آمریکا علیه صنعت نفت ایران، ادامه داد: با توجه به این تحریم ها، به موضوع ساخت مخازن استراتژیک نفت و مشتقات نفتی و پتروشیمی ورود کرده ایم و در مرحله تهیه طرح توجیهی هستیم.


رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی پناه ساز ایران مکان احداث این مخازن را شرق تنگه هرمز اعلام کرد و گفت: بعد از ساخت این مخازن با گرفتن حق العمل با وزارت نفت همکاری می کنیم.


وی با اشاره به شرایط کشور از نهادهای مالیاتی و بانک ها در خواست کرد تا رصت های جدید اشتغال را فراهم کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها