کد خبر: 318933
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۱:۰۱:۰۰
| |

دبیر ستاد تنظیم بازار:

تعرفه ابزار جدید تنظیم بازار است نه ممنوعیت و آزادسازی صادرات/ دستگاه‌ها باید تا پایان شهریور به سامانه جامع تجارت متصل شوند

عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: از این به بعد چیزی به نام ممنوعیت یا آزادسازی صادرات برای محصولات مختلف نداریم و برای تنظیم بازار آنها تعرفه این محصولات را تغییر می‌دهیم.

تعرفه ابزار جدید تنظیم بازار است نه ممنوعیت و آزادسازی صادرات/ دستگاه‌ها باید تا پایان شهریور به سامانه جامع تجارت متصل شوند
کد خبر: 318933
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۱:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در سال‌های گذشته دولت و ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت محصولات مختلف صادرات آنها را ممنوع یا آزاد اعلام می‌کردند. به عنوان مثال سیب‌زمینی، پیاز و گوجه فرنگی طی ماه‌های گذشته با افزایش قیمت مواجه شدند و به محض اینکه دولت صادرات آنها را ممنوع اعلام کرد قیمت‌ها فروکش کرده و پس از آزادسازی صادرات، در مواردی مجدداً قیمت‌ها افزایش یافت.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: برخی مراکز و دستگاه های دولتی که باید به سامانه جامع تجارت متصل می شدند تاکنون همکاری خوبی نداشتند که موضوع در جلسه ای با معاون اول رئیس جمهوری مطرح و مقرر شد تا پایان شهریور همه دستگاه ها به آن متصل شوند.

عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار در این باره توضیح داد: براساس آخرین مصوبات ستاد تنظیم بازار دیگر چیزی به نام ممنوعیت یا آزادسازی صادرات محصولات و کالاهای مختلف وجود ندارد و اگر تصمیم بر تنظیم بازار یک محصول به نفع تولیدکنندگان یا مصرف‌کنندگان داشته باشیم، با تعرفه آنها بازی خواهیم کرد.

وی افزود: به عنوان مثال اگر یک محصول همچون سیب‌زمینی با افزایش قیمت مواجه شود، تعرفه آن را برای صادرات افزایش می‌دهیم و دیگر صادرات آن را ممنوع نخواهیم کرد و به گونه‌ای تعرفه آن را تعیین می‌کنیم تا قیمت آن در بازار کنترل شود، حالا باید دید که این سیاست جدید دولت و ستاد تنظیم بازار تا چه حد می‌تواند روی کنترل قیمت به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اثرگذار باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها