کد خبر: 322062
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۱۷:۵۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

علت کاهش قیمت دلار چیست؟

روند کاهش قیمت دلار و نزدیک شدن نرخ ارز بازار آزاد به ارز نیمایی که از اردیبهشت سال جاری آغاز شد، سوالی در اذهان عمومی به وجود آورد که علت این کاهش قیمت چیست؟

حجم ویدیو: 1.58M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 322062
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۰ ۱۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا اصغرزاده - روند کاهش قیمت دلار و نزدیک شدن نرخ ارز بازار آزاد به ارز نیمایی که از اردیبهشت سال جاری آغاز شد ادامه دارد.

در فروردین‌ماه امسال بازار ارز دچار هیجانی کوتاه‌مدت شد و قیمت دلار تا 14 هزار و 500 تومان بالا رفت، اما دلار در روزهای اخیر در کانال 11 هزار تومان جای گرفت.

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند افزایش نظارت دولت بر روند ورود ارز صادراتی به کشور، آماده‌سازی بازار متشکل ارزی و کاهش جذابیت بازار برای دلالان، کاهش قیمت دلار را به دنبال داشته است.

مسعود دانشمند، فعال اقتصادی: دولت به عنوان بزرگ‌ترین دارنده ارز در کشور هر زمان خواست نرخ را بالا می‌برد و هر زمان خواست پایین می‌آورد، بنابراین هیچ استدلال اقتصادی‌ای پشت این موضوع نیست.

همتی، رئیس کل بانک مرکزی: بانک مرکزی در تعیین نرخ ارز دخالتی نمی‌کند، چرا که معتقدیم شاخص‌های اقتصادی و بازار، نرخ ذاتی ارز را تعیین خواهد کرد.

انارکی محمدی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت و بانک مرکزی در تنظیم بازار ارز نقش اساسی دارند.

پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: شکل‌گیری بازار متشکل ارزی در پایان خردادماه سال جاری میزان تقاضا را کاهش و حجم عرضه ارز را افزایش داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها