کد خبر: 337799
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

احمد انارکی،‌ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

چاره‌ای جز حمایت از تولیدکنندگان نداریم/ اثر بی‌اعتمادی مردم به مسئولان مخرب‌تر از تحریم‌هاست/ استیضاح وزیر صمت به نفع کشور نیست/ دولت نیاز به چابک‌سازی دارد

احمد انارکی،‌ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر مسئولان و زیرمجموعه هر سه قوه همکاری و تعامل واقعی را به منصه ظهور نرسانند، جامعه دچار ناامیدی و بی‌اعتمادی می‌شود که بار منفی این اتفاق اگر بیشتر از تحریم‌ها نباشد، کمتر هم نیست.

چاره‌ای جز حمایت از تولیدکنندگان نداریم/ اثر بی‌اعتمادی مردم به مسئولان مخرب‌تر از تحریم‌هاست/ استیضاح وزیر صمت به نفع کشور نیست/ دولت نیاز به چابک‌سازی دارد
کد خبر: 337799
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد انارکی‌محمدی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس دهم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، در مورد مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و اوضاع و احوال نامناسب اقتصادی و معیشتی مردم که بسیاری از آن به تبع تحریم‌های ظالمانه آمریکا و هم‌پیمانانش بر ما تحمیل شده است، باید در داخل کشور فضا و بستری برای وحدت، همدلی و همکاری همه اقشار مردم و مسئولان فراهم کنیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت توضیح داد: بیش از یک سال است که شاهد التهابی بی‌سابقه در بازار هستیم و طبیعی است وقتی با چنین چالش‌هایی روبه‌رو می‌شویم باید با خرد جمعی و به دور از سیاسی‌بازی مسیری را برای برون‌رفت از این بحران پی‌ریزی کنیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اکنون چشم و امید مردم به وحدت همه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان نظام است و از این‌ رو اگر مسئولان و زیرمجموعه هر سه قوه این همکاری و تعامل را به معنای واقعی به منصه ظهور نرسانند، جامعه دچار ناامیدی و بی‌اعتمادی خواهد شد که بار منفی این موضوع اگر بیشتر از تحریم‌ها نباشد، کمتر هم نیست.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: با وجود فشارهای بین‌المللی‌ای که به ایران وارد شده است، می‌بینیم که ریشه بسیاری از التهابات بازار روانی است. حقیقتاً یکی 2 ماهی است که شرایط بعضی بخش‌ها مثل بازار سکه و طلا، ارز، مسکن یا برخی اقلام کشاورزی سروسامان پیدا کرده که نشانگر نظارت همراه با تلاش مسئولان است.

انارکی ادامه داد: اگر رسانه‌ها هم اخبار را بر اساس واقعیت‌ها پوشش دهند، تا حد زیادی التهابات بازار فروکش خواهد کرد. اکنون تلا‌ش‌ها و تصمیمات خوبی در حوزه‌های اقتصادی و مخصوصاً صنعتی گرفته شده است و شاهدیم وضعیت خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی کمی بهبود پیدا کرده است. همچنین شرایطی پیش آمده که جوان‌ترها بیش از پیش امور را به دست گرفته‌اند.

این نماینده دور دهم مجلس با انتقاد از تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر صنعت در سال «رونق تولید» گفت: موافق استیضاح هیچ وزیری در سال منتج به انتخابات نیستم و بهتر است تمام تمرکز خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور جمع کنیم. در این شرایط خاص اقتصادی کشور، استیضاح هیچ وزیری را به صلاح و نفع کشور نمی‌دانم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منکر اشکالات و کمبودهای وزارت صمت نیستم، ولی معتقدم برخی از این ایرادات به‌ واسطه بزرگی این وزارتخانه رقم خورده است.

انارکی اضافه کرد: به باور من و برخی همکارانم اگر بخش بازرگانی از وزارت صمت جدا شود، کارها نظم و نسق بیشتری به خود می‌گیرد. چرا که حجم مسئولیت‎های فعلی این وزارتخانه بیش از توان وزیر و زیرمجموعه اوست و لازم است کوچک‌سازی و چابک‌سازی هرچه زودتر اجرایی شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در پایان توضیح داد: به‌ هر حال تحریم‌ها مستقیماً بر تولیدات کشور اثر منفی گذاشته و شرایط برای کار کردن فعالان اقتصادی پیچیده است و چاره‌ای نیست جز اینکه دولت تمام‌قد از تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند و به لطف و مدد این افراد بتوانیم شرایط اقتصادی کشور را به نفع مردم تغییر دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها