کد خبر: 504757
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۰۷:۲۳:۳۰
| |

حسین زهی:

وزیر راه و شهرسازی دارای نگاه برنامه‌محور باشد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امروز بیش از 40 تا 45 درصد جمعیت هر شهر مستاجر بوده و اتخاذ تدابیری برای تامین مسکن اقشار مختلف نظیر جوانان و کارگران یکی از اولویت های مهمی است که باید در وزارت راه و شهرسازی دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی دارای نگاه برنامه‌محور باشد
کد خبر: 504757
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۰۷:۲۳:۳۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل حسین زهی با اشاره به اولویت هایی که باید در وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم دنبال شود؛ بیان کرد: یکی از شعارهایی اصلی دولت سیزدهم بحث ساماندهی بازار مسکن بود. از آنجا که در دولت فعلی به بحث مسکن توجه کمتری شده است، یکی از مهم ترین اولویت های وزارت راه و شهرسازی باید بحث ساماندهی بازار مسکن و تامین مسکن برای آحاد جامعه باشد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: مجلس نیز در این راستا قانون جهش تولید و تامین مسکن را مصوب کرده که موارد حائز اهمیتی برای سامان دهی این بازار در این قانون دیده شده و وزارت راه و شهرسازی باید در چهارچوب این قانون برای ساماندهی بازار مسکن گام بردارد. امروز بیش از 40 تا 45 درصد جمعیت هر شهر مستاجر بوده و اتخاذ تدابیری برای تامین مسکن اقشار مختلف نظیر جوانان و کارگران یکی از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت های این وزارتخانه توجه به بحث توسعه راه های استانی و ساماندهی راه های روستایی و توجه به ناوگان حمل و نقل است. از نظر بنده باتوجه به اهمیت موارد مذکور باید در مدیریت ادارات کل این وزارتخانه در مراکز استان ها تجدید نظر شده و یک مدیر کل برای بحث مسکن و یک مدیر کل برای بحث راه ها و حمل و نقل در هر استان تعیین شود.

وی در ادامه تاکید کرد: وزیری که به مجلس معرفی می شود باید از تخصص لازم برخوردار بوده و هم نگاه به راه و هم نگاه به مسکن داشته باشد. باید برای هر دو حوزه برنامه ریزی کرده و با برنامه حرکت کرد. نباید تمرکز صرفا بر یک حوزه باشد وگرنه به عملکرد وزارتخانه آسیب وارد می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها