کد خبر: 533129
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۲۰:۰۹:۵۳
| |

صدور کارت هوشمند برای قالیبافان/ 10 درصد بافندگان کشور بیمه قالیبافی دارند

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به صدور کارت هوشمند برای تمامی قالیبافان سطح کشور و حل مشکلات بیمه‌ای آن‌ها گفت: در حال حاضر تعداد بافندگان فرش در کشور، دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و بیش از ۲۵۰ هزار نفر آن‌ها در کشور تحت بیمه‌ قالیبافی قرار گرفته‌اند.

صدور کارت هوشمند برای قالیبافان/ 10 درصد بافندگان کشور بیمه قالیبافی دارند
کد خبر: 533129
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۲۰:۰۹:۵۳

فرحناز رافع عصر امروز در نشستی با اصحاب رسانه‌ چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اقداماتی که بنا شده در جهت حمایت از هنرمندان قالی‌باف صورت پذیرد صدور کارت هوشمند برای آن‌ها و حل مشکلات بیمه‌ای و پرداخت تسهیلات به آن‌هاست و تا کنون هفت سامانه برای فرش دستباف طراحی شده است که در این سامانه‌ها کارت شناسایی هوشمند برای بافندگان صادر می‌شود و خدمات متعددی به آن‌ها ارائه خواهد شد.

به گزارش فارس، رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: میزان صادرات جهانی فرش دستباف وابستگی جدی به میزان صادرات فرش در ایران دارد به طوری که در سال ۲۰۱۹ میلادی کل میزان صادرات فرش جهانی ۲ میلیارد دلار بوده که ۵۰۰ میلیون دلار آن فقط مربوط به کشور ایران بود.

وی با بی‌رقیب خواندن هنر قالیبافان کشور مخصوصا در بافت فرش‌‌های چالشتری و فرش بختیاری در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فرش‌‌های ایرانی در کل جهان بسیار معروف و مشهور هستند به طوری که در قصر ملکه انگلیس نیز هنر دست فرش‌بافان ایرانی به چشم می‌خورد.

رافع اضافه کرد: در حال حاضر تعداد بافندگان فرش در کشور، دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و بیش از ۲۵۰ هزار نفر آن‌ها در کشور تحت بیمه‌ قالیبافی قرار گرفته‌اند و در چهارمحال و بختیاری نیز بیش از ۵۲ هزار بافنده شناسنامه‌دار فعالیت دارند.

رییس مرکز ملی فرش کشور اضافه کرد: همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات کارفرمایانی که کارگاه متمرکز دارند، در صورتیکه بتوانند ۵۰ نیرو را استخدام کنند، ۲ میلیارد تسهیلات به آنان اختصاص داده می‌شود و بنا شده کارگزاری‌هایی برای شناسنامه‌دار کردن فرش‌های قدیمی، جدید، تجاری و فرش‌های هنری ایجاد شود.

وی با اشاره به مرغوبیت فرش چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۱۲۱ هزار و ۴۰۰ متر مربع فرش در چهارمحال و بختیاری بافته شده است که از ویژگی‌های فرش‌های این استان می‌توان به خالص بودن آن اشاره کرد، بدین معنا که تقلبی در بافت آن‌ها همانند ربات‌بافی دیده نمی‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها