کد خبر: 574822
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۴:۰۷:۴۲
| |

10 دسر خوشمزه مناسب جشن تولد

در سال‌های اخیر با رونق گرفتن فضای مجازی افراد بیش از قبل به اشتراک گذاشتن لحظات شاد و خاطره‌انگیز خود با یکدیگر می‌پردازند. همین امر سبب شده تا مردم به برگزاری جشن‌هایی مثل جشن تولد توجه بیشتری داشته باشند و زمان و هزینه بیشتری برای فراهم سازی مقدمات آن صرف شود.

10 دسر خوشمزه مناسب جشن تولد
کد خبر: 574822
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۱۴:۰۷:۴۲

در سال‌های اخیر با رونق گرفتن فضای مجازی افراد بیش از قبل به اشتراک گذاشتن لحظات شاد و خاطره‌انگیز خود با یکدیگر می‌پردازند. همین امر سبب شده تا مردم به برگزاری جشن‌هایی مثل جشن تولد توجه بیشتری داشته باشند و زمان و هزینه بیشتری برای فراهم سازی مقدمات آن صرف شود.

در میان غذاهایی که در جشن‌ها سرو می‌شود، دسر محبوب‌ترین قسمت را به خود اختصاص می‌دهد. وجود یک دسر مناسب و هماهنگ با غذا لذت جشن را چندین برابر می‌کند. برای جشن تولد که همواره کیک وجود دارد، انتخاب دسر بدون وجود لایه‌ای از کیک اسفنجی به همراه خامه می‌تواند یک چالش محسوب شود. h ttps://snappfood.ir/blog/انواع-دسر-برای-جشن-تولد/

در این مقاله به معرفی انواع دسرهای پرطرف‌دار و دسرهای خوشمزه برای جشن تولد و سایر ضیافت‌ها می‌پردازیم. دسرهای ساده در مدت کوتاهی تهیه می‌شوند و می‌توانند در زمان صرفه جویی کنند.

موس شکلاتی با تزئین خامه

1.چیزکیک، در صدر محبوب ترین دسرها

در میان صدها دسر معرفی شده در کتاب‌های آشپزی، برخی محبوبیت بیشتری دارند و پیشنهادهای مطمئن‌تری برای جشن تولد به‌حساب می‌روند. از جمله آنها، چیز کیک یا کیک پنیری است. تنوع طعم همراه برای این نوع کیک بسیار زیاد است؛ اما به نظر می‌رسد در میان آنها، چیز کیک کلاسیک یا معمولی، چیز کیک شکلاتی و چیز کیک کاراملی علاقه‌مندان بیشتری دارد.  h ttps://snappfood.ir/blog/طرز-تهیه-چیز-کیک/

2.کوکی یا کلوچه خانگی نرم و خوشمزه

کوکی دسر ترد و شیرینی است که بسیاری اوقات به‌عنوان  میان وعده با شیر یا آبمیوه در طی روز صرف می‌شود. بااین‌حال برای سرو در تولد نیز گزینه مناسبی است. در بهترین حالت، می‌توان کوکی را با قطعات شکلات خرد شده تهیه و آن را در کنار یک اسکوپ بستنی وانیلی یا نسکافه سرو کرد.

3.موس شکلاتی فرانسوی و خوشمزه

 موس شکلاتی از دیگر دسرهای همه‌پسند است. کمتر کسی پیدا می‌شود که از بافت نرم موس به همراه طعم شکلات آن لذت نبرد. ژلاتین، شکلات تخته‌ای و تخم‌مرغ ترکیبات اصلی این دسر فرانسوی هستند. گیلاس و کمی خامه برای تزئین آن مناسب است.

4.پاناکوتا، دسر ایتالیایی لذیذ و جذاب

دیگر پیشنهاد دسر برای جشن تولد، پاناکوتا است. پاناکوتا ترکیبی از شیر، خامه و ژلاتین است که با میوه یخ‌زده یا سرد سرو می‌شود و به همین خاطر حس تازگی منتقل می‌کند.

پاناکوتا

5.سلبریتی دسرها، تیرامیسو

از جمله جذاب‌ترین دسرهایی که در انواع ضیافت‌ها سرو می‌شود، تیرامیسو است. تاریخچه این دسر قدیمی به حدود دویست سال قبل در کشور ایتالیا بازمی‌گردد. دستور تهیه آن از نیمه قرن بیستم در اختیار سایر مردم دنیا قرار گرفت و همچنان نیز از جمله دسرهای محبوب به شمار می‌رود؛ همین موضوع آن را به دسر جذابی در جشن تولد تبدیل کرده است. در ادامه به طرز تهیه تیرامیسو می‌پردازیم.

طرز تهیه تیرامیسو مرحله به مرحله

برای طرز تهیه تیرامیسو به پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای، خامه، بیسکویت مخصوص تیرامیسو یا پتی بور ساده، شکر،  پودر کاکائو و یک فنجان قهوه‌ترک یا اسپرسو نیاز است. در ابتدا پنیر، خامه، شکر و پودر کاکائو را ترکیب کرده و بیسکویت‌ها را در ظرف مناسب در کنار هم قرار دهیم تا کف ظرف به طور کامل با بیسکویت پوشانده شود. حال بیسکویت‌ها به قهوه آغشته می‌کنیم تا کمی نرم و خیس شوند؛ سپس از مواد تهیه شده به ضخامت کم به روی لایه بیسکویتی قرار می‌دهیم و مجدد بیسکویت به‌صورت لایه‌ای اضافه می‌کنیم. در انتها با پرشدن ارتفاع ظرف، لایه نهایی را از مواد خامه‌ای می‌ریزیم و با پودر کاکائو یا قهوه تزئین می‌کنیم.

طرز تهیه انواع دسر و تیرامیسو

6. ترکیب قهوه و بستنی، آفوگاتو

طعم قهوه از محبوب‌ترین طعم‌هایی است که در تهیه دسر به کار می‌رود. برای یک دسر کم زحمت و درعین‌حال رضایت‌بخش، ترکیب بستنی وانیلی به همراه یک شات اسپرسو که آفوگاتو نام دارد انتخاب مناسبی است. تزئین با سس شکلات می‌تواند به جذابیت این دسر بیفزاید.

7. شیرینی تارت، با تنوع طعم و رنگ

تارت یک شیرینی دولایه است که از یک‌لایه خمیر نرم و ماده طعم‌دهنده به روی آن تشکیل شده است. تارت‌های شکلاتی، نارگیلی و میوه‌ای پیشنهادهای مناسبی برای دسر یک جشن تولد به شمار می‌روند. برای تهیه تارت می‌توان خمیر آماده آن را از قنادی تهیه کرد و از ژله و میوه تازه برای ماده طعم‌دهنده داخل خمیر بهره گرفت.

8. ژله؛ ساده‌ترین دسر برای جشن تولد

برخی از دسرها باوجوداینکه دستور تهیه ساده‌ای دارند و زمان کمتری برای آماده‌سازی می‌برند، همچنان در زمره دسرهای مناسب و جذاب برای جشن تولد قرار می‌گیرند؛ مثل ژله. در حالت ساده می‌توان لایه‌هایی از ژله با طعم و رنگ‌های مختلف ایجاد کرد و در مدل بهتر می‌توان در این لایه‌ها از میوه با طعم نزدیک بهره گرفت. استفاده از میوه در ژله با تزئین خامه و میوه دسری ساده و شیک است.

9. میوه با روکش شکلات، توپک‌های شکلاتی

دسر دیگر که به‌سادگی تهیه می‌شود، میوه‌ با روکش شکلات است. توت‌فرنگی یا قطعات موز با روکش شکلات به روی قطعه‌های خلال دندان دسری ساده و درعین‌حال سالم برای جشن تولد است. البته از میوه‌های دیگر نیز می‌توان استفاده کرد.

میوه با روکش شکلات

10. بستنی سنتی ایرانی، بستنی مخصوص مهمانی ها

اگرچه این روزها انواع بستنی بیرون از خانه تهیه می‌شود، اما بستنی زعفرانی خانگی هنوز هم طرف‌داران زیادی دارد. بستنی سنتی زعفرانی با خامه و تزئین گل محمدی پیشنهاد دیگر برای دسر جشن تولد است.

کلام آخر

در جشن تولد که کیک خامه‌ای جز لاینفک آن محسوب می‌شود، انتخاب دسر برای سرو در کنار غذا کمی دشوار است. در این مقاله 10مورد دسر محبوب برای جشن تولد پیشنهاد شد و طرز تهیه انواع دسر https://snappfood.ir/blog/category/cuisine/list-deser/ ذکر شد. این دسرها می‌توانند همراه با میوه باشند و ماهیت سالم‌تری داشته باشند و یا با استفاده از طعم‌دهنده‌های مصنوعی، طعم متفاوت‌تری ارائه کنند.

 در کنار مواد تشکیل دهنده یک دسر، تزئینات روی آن و نحوه سرو مانند ظرف مناسب، از دیگر عواملی است که باید در سرو دسر در جشن‌ها به آن توجه کرد. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و ایده‌های تازه ‌ای به ذهنتان رسیده باشد.

اطلاعات بیشتر اسنپ فود:

بلاگ اسنپ فود: https://snappfood.ir/blog/مجله-اینترنتی/

آدرس سایت :   https://snappfood.ir/

آدرس اینستاگرام :  https://www.instagram.com/snappfood_ir/ 

آدرس اپ اسنپ فود: https://snappfood.ir/app

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها