کد خبر: 601737
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۹:۵۵:۵۸
| |

مدیرکل امور حقوقی سازمان ملی استاندارد خبر داد

اعلام جرم علیه یکی از خودروسازان و صدور حکم جریمه

با شکایت سازمان ملی استاندارد علیه یکی از خودروسازان حکم جریمه صادر شد.

اعلام جرم علیه یکی از خودروسازان و صدور حکم جریمه
کد خبر: 601737
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۹:۵۵:۵۸

مدیرکل امور حقوقی و ارتباطات بین‌الملل سازمان استاندارد گفت: در چند روز گذشته برای یکی از خودروسازان کشور به سبب عدم رعایت استاندارد، حکمی مبنی بر جریمه نقدی و فراخوان بازگشت خودرو صادر شد.

به گزارش مهر، ابراهیم ابراهیمی مدیرکل امور حقوقی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد امروز در نشست خبری اظهار کرد: در سال‌های اخیر بحث خودرو در سازمان ملی استاندارد به صورت جدی مورد بررسی قرار گرفت و تولید ۵ مدل خودرو به واسطه عدم رعایت استانداردهای اجباری، متوقف شد.

ابراهیمی افزود: در کمیسیون ماده ۴۲ با حضور نماینده دادستان کل کشور عملکرد خودروسازانی که الان فعال هستند و محصولاتی پایین‌تر از کیفیت استاندارد، تولید می‌کنند، بررسی و آرایی نیز صادر شد.

وی اضافه کرد: در واقع کیفیت تولید خودروهای یکی از خودروسازان و اجرای استانداردهای اجباری مورد بررسی قرار گرفت و پس از قطعی شدن رأی، اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: همچنین در چند روز گذشته نیز برای یکی از خودروسازان کشور به سبب عدم رعایت استاندارد، حکمی مبنی بر جریمه نقدی و فراخوان بازگشت خودرو و اصلاح و به سازی قطعه غیراستاندارد صادر شد که البته این حکم هنوز قطعی نشده است.

ابراهیمی همچنین از اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد در ایام نوروز در تمامی مراکز ارائه کننده کالا و خدمات اعم از سوپرمارکت‌ها، ترمینال‌ها، فروشگاه‌ها و… خبر داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها