کد خبر: 657611
|
۱۴۰۳/۰۱/۳۰ ۱۲:۰۰:۳۷
| |

سرنوشت طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها چه شد؟

شارلی انویه تکیه، نماینده مسیحیان آشوری و عضو کمیسیون عمران هم در خصوص طرح ساماندهی مسکن و اجاره بها گفت: طرح سامان‌دهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها هنوز در مجمع مانده و ما هم اطلاعی نداریم که چه زمانی به مجلس ارسال می‌شود ولی احتمالا تا پایان عمر این دوره به مجلس خواهد رسید.

سرنوشت طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها چه شد؟
کد خبر: 657611
|
۱۴۰۳/۰۱/۳۰ ۱۲:۰۰:۳۷

کمال علی‌پور، نایب‌ رئیس اول کمیسیون عمران درخصوص آخرین وضعیت طرح سامان‌دهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها گفت: هفته‌های پیش‌رو اوج زمان نقل و انتقال مستاجران است و انتظار این قشر زحمتکش که البته درصد بالایی از جمعیت کشور را هم شامل می‌شود، دسترسی مناسب به سرپناه است. این قانون هم در همین زمینه می‌تواند کمک حال باشد.

به گزارش کیهان، وی افزود: هنوز طرح سامان‌دهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از مجمع تشخیص مصلحت به مجلس نرسیده و پیگیر هستیم تا هر چه زودتر این طرح به مجلس بیاید. به محض رسیدن این طرح به مجلس تا قبل از عمر دوره یازدهم تلاش داریم که به دولت ابلاغ کنیم و سریع‌تر عملیاتی شود.

«شارلی انویه تکیه»، نماینده مسیحیان آشوری و عضو کمیسیون عمران هم در این خصوص گفت: طرح سامان‌دهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها هنوز در مجمع مانده و ما هم اطلاعی نداریم که چه زمانی به مجلس ارسال می‌شود ولی احتمالا تا پایان عمر این دوره به مجلس خواهد رسید.

البته «احمد دنیامالی»، دیگرعضو کمیسیون عمران مجلس هم اواخر اسفند در این زمینه اظهارات متفاوتی را بیان کرده بود. دنیامالی گفت: اخیرا در جلسه کمیسیون عمران، طرح دو فوریتی ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن که پیش از این کلیات آن در صحن مجلس به تصویب رسیده بود، مورد بررسی قرار گرفت تا بزودی در هفته‌های آتی به تصویب نهائی در مجلس برسد.

وی تصریح کرد: این طرح به تشخیص مصلحت نظام رفت و هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، اصلاحیه مجلس در «طرح سامان‌دهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را تصویب کرد.

نماینده مردم بندر انزلی افزود: این طرح از تشخیص مصلحت به مجلس منتقل شده و مجلس این قانون را در هفته‌های آتی به دولت ابلاغ می‌کند. پس از ابلاغ به دولت هم در قوه مجریه، آیین‌نامه‌های آن تدوین می‌شود که امیدوارم با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات مستاجران، با سرعت بیشتری این اقدامات صورت گیرد.

دنیامالی تأکید کرد: درصد قابل توجهی از مردم مستاجر هستند و وظیفه داریم از این افراد حمایت کنیم. این افراد با مشکلات بسیاری درگیر هستند و باید تا حد ممکن غم آنها را کاهش داد. در حال حاضر اکثر قراردادهای اجاره بها یکساله هستند و همین کوتاه مدت بودن قراردادها آثار روانی شدیدی برای مستاجران ایجاد می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها