کد خبر: 166030
|
۱۳۹۷/۰۱/۳۰ ۱۳:۴۷:۰۰
| |

الگویی جدید برای آمریکا و کره شمالی و جنوبی؛

کره شمالی قواعد بازی را تغییر داد

سایمون چون، یکی از اعضای شبکه صلح کره می‌گوید جلسه بین مایک پومپئو و رهبر کره‌شمالی واقعاً سفر شگفت‌انگیزی است. امسال الگوی جدیدی خواهیم داشت. کره شمالی و جنوبی به خاطر برخی دلایل سیاسی در حال حل‌وفصل کردن مشکلاتشان هستند و دونالد ترامپ هم با این موضوع کنار آمده است.

کره شمالی قواعد بازی را تغییر داد
کد خبر: 166030
|
۱۳۹۷/۰۱/۳۰ ۱۳:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که مایک پومپئو، مدیر سازمان سیا شخصاً با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از اسپوتنیک، ترامپ روز چهارشنبه در توییتر خود نوشت: جلسه بین مایک پومپئو، نامزد انتخابی ترامپ برای سمت وزیر امور خارجه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی «بدون هیچ مشکلی» پیش رفته است و جزئیات بیشتر در رابطه با نشست احتمالی کره شمالی و آمریکا در حال بررسی است.

اگرچه رئیس‌جمهور ایالات‌متحده معتقد است که همه‌چیز به‌خوبی پیش رفته، اما کریستین هنگ، استاد مطالعات قومی در دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز بر این باور است که این تصمیمی هیجانی و سریع از سوی دولت ترامپ بوده است.

این کارشناس در ادامه افزود: «ما در لحظه‌ای هستیم که احتمالاً باید صلح را در افق‌های دور دست پیدا کنیم. موانع ساختاری عمده‌ای برای تحقق صلح وجود دارد و امیدوارم که بتوانیم درباره آن بحث کنیم. ترامپ نه‌تنها پومپئو را به‌عنوان نماینده‌ای برای فراهم کردن زمینه برای نشست احتمالی فرستاد، بلکه به‌طور عجیبی از گفتگوی صلح بین کره شمالی و کره جنوبی حمایت کرد.»

سایمون چون یکی از اعضای شبکه صلح کره می‌گوید از زمانی که ترامپ نام کیم را بر زبان آورده و کیم هم برنامه موشکی‌اش را لغو کرده است، ماه‌های جالبی را پشت سر گذاشته‌ایم.

چون می‌گوید این واقعاً سفر شگفت‌انگیزی است. امسال الگوی جدیدی خواهیم داشت. کره شمالی و جنوبی به خاطر برخی دلایل سیاسی در حال حل‌وفصل کردن مشکلاتشان هستند و دونالد ترامپ هم با این موضوع کنار آمده است. برای به دست آوردن معاهده صلح که نتیجه مطلوبی داشته باشد، به دوره گذار نیاز داریم.

از نظر «چون» دوره گذار به معنی رفع خصومت‌های بین کره شمالی و جنوبی است که بعدها منجر به تشکیل اجلاس سران بین ایالات‌متحده و دو کره خواهد شد. جلسه دیگری هم بین کره شمالی و چین برگزار و درنهایت، این فرآیند منجر به معاهده صلح می‌شود.

دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اظهار داشت در صورت سودمند بودن این اجلاس، در آن شرکت خواهد کرد. قرار است اجلاس در اواخر ماه آوریل و اواسط مه تشکیل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها