کد خبر: 217682
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۰۸:۵۴:۰۰
| |

حمله‌ور شدن مهاجران آفریقایی به اسپانیا

رئیس آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی در گفت‌وگویی با ابراز نگرانی نسبت به هجوم مهاجران آفریقایی به اسپانیا خواستار اتخاذ تدابیر لازم در این باره شد.

حمله‌ور شدن مهاجران آفریقایی به اسپانیا
کد خبر: 217682
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «فابریس لگری» رئیس آژانس حفاظت از مرزهای اروپایی در گفتگو با روزنامه ولت ام زونتاگ درخصوص اوضاع کنونی مهاجرت اظهار داشت: من در پاسخ به این سوال که وضعیت مهاجرت را چطور بررسی می کنم، خواهم گفت که در حال حاضر به شدت نگران اسپانیا هستم.

وی در ادامه افزود: در ماه ژوئن از سمت غرب دریای مدیترانه بالغ بر 6 هزار مهاجر غیرقانونی از آفریقا راهی کشورهای اروپایی شدند. حدود نیمی از این تعداد از مراکش و گروهی از غرب آفریقا بوده اند.

لگری با بیان اینکه مهاجران غیرقانونی از مسیر مراکش خود را به اروپا رسانده اند، خاطرنشان کرد: چنانچه نتوانیم در این خصوص مکانیسم لازم را در پیش بگیریم با به هم ریختگی شرایط بیش از وضعیت کنونی روبرو خواهیم شد.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: با توجه به مواضع اخیر دولت ایتالیا در پذیرش پناهجویان به زودی شاهد آن خواهیم بود که مهاجران آفریقایی به سمت اسپانیا حمله ور شوند.

این در حالی است که سازمان بین المللی مهاجرت در گزارشی اعلام کرده که از ماه ژانویه تا ابتدای ماه جاری میلادی بالغ بر 46500 مهاجر متشکل از زنان، کودکان و مردان از دریای مدیترانه، اروپا را به عنوان مقصد انتخاب کرده اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها