کد خبر: 218372
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۳:۱۴:۰۰
| |

تظاهرات مردم یمن علیه طرح عربستان برای ایجاد پایگاه نظامی در شرق یمن

مردم یمن در اعتراض به تلاش‌های عربستان برای تبدیل فرودگاه «الغیضه» در شرق یمن به یک پایگاه نظامی متعلق به خود تظاهرات کردند و خواهان خروج نیروهای سعودی از این فرودگاه شدند.

تظاهرات مردم یمن علیه طرح عربستان برای ایجاد پایگاه نظامی در شرق یمن
کد خبر: 218372
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۳:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| یک منبع محلی در استان المهره واقع در شرق یمن نسبت به تبدیل فرودگاه الغیضه این استان به پایگاه نظامی دائمی توسط عربستان هشدار داد.

به گزارش روزنامه القدس العربی، وی گفت: تردد هواپیماهای نظامی عربستان به مبدا و مقصد این فرودگاه نشان می‌دهد، نیروهای عربستانی موجود در آن به دنبال تقویت استحکامات نظامی خود هستند.

تظاهرات در شهر الغیضه، مرکز استان المهره از اواخر ماه ژوئن ادامه دارد و مردم خواستار خروج نیروهای عربستان، توقف نظامی‌سازی این استان، تخلیه گذرگاه‌های اصلی هوایی، زمینی و دریایی از وجود نیروهای ائتلاف نظامی عربی و تحویل این گذرگاه‌ها به نهادهای دولتی و مقامات محلی، شدند.

نیروهای عربستان از اول ماه دسامبر فرودگاه بین‌المللی الغیضه را بسته و آن را به منطقه نظامی ویژه خود تبدیل کردند.

همچنین این نیروها بندر "نشطون" و دو گذرگاه زمینی "شحن" و "صیرفیت" را اداره می‌کنند.

منبع محلی مذکور تاکید کرد: نیروهای عربستانی موجود در داخل فرودگاه کم نیستند و بسته شدن این فرودگاه در این مدت زمان نشان می‌دهد که در حال تبدیل شدن به پایگاه نظامی عربستان است.

هنوز هدف از ایجاد این پایگاه اعلام نشده اما بعید نیست که یکی از اهداف آن حفاظت از لوله‌های نفتی باشد که ریاض می‌خواهد احداث کند، گزارش‌ها حاکی از آن است که ریاض به دنبال انتقال نفت خود از خاک یمن از طریق استان المهره به دریای عرب است.

وی گفت: ساکنان این استان و قبایل آن هرگز اجازه نخواهند داد چنین اقدامی صورت بگیرد و این اعتصاب صلح‌آمیز تنها با اجرای درخواست اعتصاب کنندگان از جمله تحویل گذرگاه‌ها و خروج نیروهای عربستان پایان خواهد یافت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها