کد خبر: 224265
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۱۱:۵۱:۰۰
| |

حاکم دبی از سیاست و مدیریت در جهان عرب انتقاد شدید کرد

معاون رئیس دولت امارات عربی متحده و حاکم دبی با انتقاد شدید از شیوه «سیاستمداران عرب» آنها را به سوء مدیریت متهم کرد.

حاکم دبی از سیاست و مدیریت در جهان عرب انتقاد شدید کرد
کد خبر: 224265
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۱۱:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس دولت امارات عربی متحده و حاکم دبی، با اشاره به وجود شمار زیادی از سیاستمداران در جهان عرب تأکید کرد که مشکل ما، بحران مدیریت است نه منابع.

آل مکتوم در صفحه توییتر خود نوشت: «زندگی به من آموخته که ورود بسیاری از افراد به عرصه سیاست در جهان عرب، وقت تلف کردن، ایجاد فساد اخلاقی و از بین بردن منابع است... هر کس خواهان تحقق دستآوردی برای ملتش است، پس این کشور میدانی برای اوست، تاریخ گواه است... دستآوردهای عظیمی وجود دارد که خود گواه آن است و (در مقابل) سخنان بی‌محتوایی هست که هیچ ارزشی برای حرف و صفحات آن وجود ندارد.»

آل مکتوم همچنین به سوء مدیریت در جهان عرب اشاره کرد و افزود که با وجود شمار زیادی از سیاستمداران در جهان عرب، سوء مدیریت وجود دارد و مشکل جهان عرب، مشکل مدیریت است نه منابع.

وی نوشت: «به چین و ژاپن نگاه کنید که با وجود نداشتن منابع طبیعی به کجا رسیده‌اند... (در مقابل) به کشورهایی که نفت، گاز، آب و انسان دارند نگاه کنید (با وجود این منابع) توسعه نیافته و حتی امکان تأمین خدمات اساسی همانند جاده و برق برای ملت‌های خود را ندارند.»

آل مکتوم در ادامه نوشت: «در جهان عربی ما، یک سیاستمدار هم اقتصاد و هم آموزش و رسانه و حتی ورزش را مدیریت می‌کند! در صورتیکه وظیفه یک سیاستمدار حقیقی، تسهیل زندگی افراد فعال در عرصه اقتصادی، بازرگان، دانشگاهیان ، اصحاب رسانه و غیره است، وظیفه سیاستمدارد تسهیل زندگی ملت‌ها و حل بحران‌ها به جای شعله‌ورد کردن آن و تحقق دستآوردها به جای خراب کردن آن است.»

اظهارات حاکم دبی در حالی است که سیاست‌های امارات به خصوص «بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی مبنی بر دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه و همراهی عربستان در جنگ علیه یمن که تا کنون هزینه‌های کلان در برداشته و به کشته هزاران یمنی نیز منجر شده است، انتقادهای زیادی را در داخل امارات و در سطح بین‌المللی به دنبال داشته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها