کد خبر: 252935
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۰۹:۰۲:۰۰
| |

فرودگاه گاتویک لندن، چهره نظامی گرفت

یک روز پس از لغو پروازهای فرودگاه گاتویک لندن به دلیل پرواز پهپادهای ناشناس در اطراف این منطقه، ارتش انگلیس برای رسیدگی به این مشکل وارد عمل شده و هنوز چشم‌انداز روشنی درباره بازگشایی این فرودگاه در دست نیست.

فرودگاه گاتویک لندن، چهره نظامی گرفت
کد خبر: 252935
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۰۹:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| برنامه پرواز ده‌ها هزار مسافر از چهارشنبه شب در این فرودگاه مختل شده و احتمال می‌رود که این وضعیت تا پایان روز جمعه ادامه پیدا کند. گزارش‌ها حاکی است که تا این لحظه بیش از 657 پرواز لغو شده و باندهای فرودگاه به روی پروازهای خروجی و ورودی همچنان بسته است.


سخنگوی پلیس استان ساسکس که این فرودگاه در آن منطقه قرار دارد، گفت: شواهدی در دست نیست که نشان دهد این‌یک حادثه تروریستی است. اما به نظر میرسد، پهپادها عمدا قصد ایجاد اخلال دارند.


هم‌زمان مقام‌های فرودگاه از مسافران خواسته‌اند تا پیش از رفتن به فرودگاه آخرین وضعیت پرواز خود را چک کنند. منابع انگلیسی اعلام کردند که برخی از پروازهای به مقصد این فرودگاه، به پاریس و آمستردام هدایت‌شده‌اند.


یک سخنگوی فرودگاه گاتویک گفت: باندهای این فرودگاه به دلیل ادامه مشاهده پهپاد در اطراف فرودگاه بسته است و برخی خطوط هواپیمایی، تمام پروازهای خود را لغو کرده‌اند.


وی بروز این حادثه را تعمدی خواند و از اینکه منجر به تعطیلی پروازها در این فصل پرتردد سال شده است، عذرخواهی کرد.


این فرودگاه عصر روز پنجشنبه در بیانیه ای، پرواز پهپادهای ناشناس در اطراف فرودگاه را محکوم کرده و اعلام کرد که فرودگاه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد ماند.


اسکای نیوز گزارش داد: هر بار که مقام‌های فرودگاه تصمیم به بازگشایی باندهای فرودگاه می‌گیرند، یک پهپاد ناشناس مشاهده می‌شود و اخلال ایجاد می‌کند. این شبکه افزود که در حال حاضر 102 هزار مسافر سرگردان هستند.


این حادثه در حالی رخ می‌دهد که بسیاری از مردم انگلیس در آستانه ایام تعطیلات کریسمس راهی مسافرت‌های خارجی هستند. تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی از هفته آینده در انگلیس آغاز خواهد شد و این ایام یکی از شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین فصول سال به شمار می‌رود.


نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به حادثه به وجود آمده با مسافران این فرودگاه ابراز همدردی کرد و هشدار داده است چنانچه عوامل این حادثه شناسایی شوند با حداکثر پنج سال زندان مواجه خواهند شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها