کد خبر: 264344
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۴ ۰۸:۱۱:۰۰
| |

ادامه فشارهای آمریکا برای برکناری مادورو

در حالی که رئیس‌جمهوری ونزوئلا قطع روابط کشورش با آمریکا را اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا هم رئیس مجلس ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور به رسمیت شناخت.

ادامه فشارهای آمریکا برای برکناری مادورو
کد خبر: 264344
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۴ ۰۸:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، رسما خوان گایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، ترامپ در بیانیه خود اعلام کرد با توجه به اینکه تنها شاخه مشروع و منتخب مردم ونزوئلا مجلس ملی این کشور است و این مجلس بر عدم مشروعیت ریاست جمهوری مادورو تاکید کرده است، رئیس مجلس ملی را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته و از کشورهای غربی هم خواست تا گایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت بشناسند.

از سوی دیگر نیکولاس مادورو با متهم کردن ایالات متحده به اجرای کودتا در کشور، ضمن اعلام قطع روابط کاراکاس با واشنگتن به تمامی دیپلمات‌های آمریکایی 72 ساعت مهلت داد ونزوئلا را ترک کنند.

مادورو از ارتش خواست تا به فرمانبرداری، وحدت و وفاداری پایبند باشند.

او که روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع وفاداران خود سخنرانی می‌کرد افزود: من از نیروهای مسلح بولیواری و ارتش کشورمان می‌خواهم بالاترین سطح از وفادارای، اتحاد و فرمانبرداری را داشته باشند، این بار هم ما در این رویارویی پیروز خواهیم شد.

رسانه‌های طرفدار مادورو در حالی این سخنرانی وی را منعکس کردند که خبرگزاری‌ها ازجمله فرانس پرس اخباری از تجمع و تظاهرات مخالفان او در خیابان‌های کاراکاس و درگیری با نیروهای امنیتی را منتشر کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها