کد خبر: 271978
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۰۹:۴۶:۰۰
| |

سفیر آلمان:

اروپا در «اینستکس» شرطی برای ایران نگذاشته است/ مصمم به حفظ برجام هستیم

سفیر آلمان در تهران با بیان اینکه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا مصمم هستند که برجام را پا برجا نگه دارند، گفت که هدف ساز‌و‌کار اینستکس نقض و دور زدن تحریم‌های آمریکا نیست.

اروپا در «اینستکس» شرطی برای ایران نگذاشته است/ مصمم به حفظ برجام هستیم
کد خبر: 271978
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۰۹:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «میشائیل کلور-برشتولد»، سفیر آلمان در تهران مصاحبه‌ای درباره سازوکار موسوم به ساحات (اینستکس) انجام داده است.

سفیر آلمان در بخشی از این مصاحبه می‌گوید که «ما اینستکس را تأسیس کردیم که وظیفه‌اش تسهیل روابط تجاری میان ایران و اروپاست و از این طریق مجدداً بر اراده و تلاش خود برای حفظ ضوابط اقتصادی برجام مهر تأیید زدیم.»

وی می‌افزاید که «آلمان یکی از سه سهامدار اینستکس است و رییس اداره کل اقتصاد و توسعه پایدار وزارت امور خارجه آلمان در شورای نظارت این نهاد به نمایندگی از آلمان حضور دارد. علاوه بر این، اینستکس توسط یک مدیر بانکی آلمانی باتجربه هدایت می‌شود.»

آقای کلور-برشتولد بر این باور است که «اینستکس علیه هیچ کشوری نیست و هدف آن نیز نقض یا دور زدن تحریم‌های آمریکا نیست. اینستکس فقط می‌خواهد معاملات قانونی را امکان‌پذیر سازد.»

وی می‌گوید: «ما با اینستکس از نظر سیاسی قدم به سرزمینی ناشناخته گذاشتیم. این تلاش فوق‌العاده سیاسی را نباید دست‌کم گرفت.»

سفیر آلمان در تهران می‌افزاید: «ما مطمئنیم که اینستکس به شرکت‌هایی که برنامه‌های تجاری‌شان تا به امروز به بن‌بست خورده‌اند، کمک خواهد کرد. ما همزمان با مقامات اقتصادی آلمان و اروپا برای توسعه‌ی اینستکس در حال مذاکرات فشرده‌ای هستیم.»

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها