کد خبر: 272617
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۳ ۱۴:۵۰:۰۰
| |

اهالی قدس، مصلای مسجد الاقصی را بعد از 16 سال گشودند+ ویدئو

نمازگزاران فلسطینی موفق شدند مصلای الرحمه را که از 16 سال پیش توسط صهیونیست‌ها بسته شده بود بگشایند.

حجم ویدیو: 546.92K | مدت زمان ویدیو: 00:00:16 دانلود ویدیو
کد خبر: 272617
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۳ ۱۴:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نمازگزاران فلسطینی موفق شدند مصلای الرحمه، یکی از رواق‌های مسجد الاقصی را که از 16 سال پیش توسط صهیونیست‌ها بسته شده بود، بگشایند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، ده‌ها هزار نفر از نمازگزاران فلسطینی از دیروز و بامداد امروز برای برگزاری نماز جمعه در مصلای باب‌الرحمه در اطراف دروازه باب‌الرحمه تجمع کرده و موفق شدند این در را که در سال 2003 توسط اسرائیل بسته شده بود گشوده و در آن نماز اقامه کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، هزاران فلسطینی که در پاسخ به دعوت صورت گرفته برای دفاع از مسجد الاقصی در مقابل توطئه‌های صهیونیستی به سوی باب الرحمه حرکت کرده بودند، موفق شدند در مقابل دوربین‌های رسانه‌های داخلی و خارجی درب این مصلی را باز و در آن به اقامه نماز بپردازند.

خطیب مسجد الاقصی در خطبه‌های نمازجمعه اعلام کرد: ما هرگز احکام دادگاه‌های صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم زیرا مسجدالاقصی حق مسلمانان است.

رسانه‌های فلسطینی به نقل از شاهدان اعلام کردند: ارتش اسرائیل کارشکنی‌های بسیار زیادی را برای جلوگیری از حضور گسترده نمازگزاران و نزدیک شدن آنها به مسجدالاقصی انجام داد اما بازهم نتوانست از حضور گسترده فلسطینیان جلوگیری کند.

فلسطینیان بعد از آنکه اسرائیل باب الرحمه یکی از درب‌های مسجد الاقصی را با زنجیر بست، ابراز نگرانی کردند که تل‌آویو به دنبال عملی کردن طرح تقسیم مسجد الاقصی است، امری که باعث هجوم گسترده فلسطینیان از مرد و زن و کودک برای دفاع از قبله‌گاه اول مسلمانان شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها