کد خبر: 278714
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۶:۰۲:۰۰
| |

پاکستان خواستار افزایش تبادلات تجاری با ایران و چین شد

 شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که دولت اسلام‌آباد به دنبال تقویت و توسعه اقتصاد ملی است و در این میان افزایش تبادل تجاری با کشورهای چین و ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پاکستان خواستار افزایش تبادلات تجاری با ایران و چین شد
کد خبر: 278714
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۶:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| شاه محمود قریشی گفت: دولت پاکستان بر دیپلماسی اقتصاد متمرکز است و با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور افزایش تجارت‌های دو جانبه در اولویت است.

به گزارش روزنامه نیشن، وی عنوان کرده که ما خواستار افزایش تجارت دو جانبه با ایران، چین و سایر کشورهای منطقه هستیم.


وزیر خارجه پاکستان همچنین افزود: چین شریک استراتژیک ماست و ما می‌خواهیم این رابطه را به یک مشارکت اقتصادی تبدیل کنیم و ما در حال مذاکره با چین برای کمک به پاکستان در بخش کشاورزی و ایجاد مناطق اقتصادی هستیم.


قریشی در مورد روابط پاکستان با هند گفت: عمران خان نخست‌ وزیر پاکستان بعد از پیروزی در انتخابات دست دوستی به‌ سوی دهلی‌نو دراز کرد و اظهار داشت اگر هند یک‌ قدم بردارد، پاکستان در مقابل دو قدم برای نزدیک شدن ، به سوی هند بر خواهد داشت.


شاه محمود قریشی یادآور شد که پاکستان خواهان حل مسائل میان خود با هند از طریق مذاکره است. وی در مورد توسعه اقتصاد داخلی گفت، اولویت اصلی حکومت ، تحریک انصاف پاکستان، احیای اقتصاد ملی است.


پیش‌ از این نیز قریشی با حضور در ویژه برنامه سیاسی شبکه خبری «دنیا نیوز» پاکستان در خصوص تحولات اخیر منطقه‌ای و روابط با ایران گفته بود که همکاری‌های سیاسی و امنیتی ما با تهران ادامه دارد.


قریشی افزود پس از حمله اخیر تروریستی در هند حمله‌ای مشابه در ایران نیز رخ داد که پس از آن وزرای خارجه ایران و پاکستان تلفنی رایزنی کردند و پاکستان این حمله را به ‌شدت محکوم و با مردم ایران ابراز همدردی کرد.


وی اظهار داشت برخی از عناصر در مرزهای مشترک وجود دارند که هدف اصلی آنها تخریب روابط دوستانه ما با ایران است و این موضوع هرگز از نظر طرف ایرانی پوشیده نیست.


شاه محمود قریشی گفت ایرانیان یک ملت متمدن و دارای بلوغ سیاسی و فرهنگی هستند و من اطمینان دارم که ایران از برخی تلاش‌های منفی برای ضربه زدن روابط میان دو کشور باخبر است.


وی تأکید کرد ما برای بازیابی پنج مرزبان ربوده ‌شده ایرانی همکاری کردیم و این روند برای آزادی دیگر مرزبانان ربوده ‌شده ایران نیز ادامه دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها