کد خبر: 279980
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۱۲:۰۷:۱۱
| |

موافقت رژیم صهیونیستی با مشارکت دو لیست عربی در انتخابات کنست

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی درخواست دو لیست عربی برای شرکت در انتخابات کنست را پذیرفت.

موافقت رژیم صهیونیستی با مشارکت دو لیست عربی در انتخابات کنست
کد خبر: 279980
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۷ ۱۲:۰۷:۱۱

اعتمادآنلاین| دادگاه عالی رژیم صهیونیستی درخواست ائتلاف لیست متحد عربی و تجمع ملی دموکراتیک در اراضی 48 را برای شرکت در انتخابات پارلمانی این رژیم که نهم آوریل برگزار می‌شود، پذیرفت.

قبلاً کمیته مرکزی انتخابات نام این ائتلاف را به بهانه «حمایت از تروریسم و عدم به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور» از لیست شرکت کنندگان در انتخابات خط زده بود.

لیست عربی و تجمع ملی دموکراتیک در واکنش به این اقدام دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانطور که قبلاً هم گفتیم خط زدن نام لیست عربی در کمیته مرکزی انتخابات یک تصمیم سیاسی بود اما این تصمیم در برابر شروط دادگاه عالی اسرائیل که با این موضوع از منظر حقوقی و قضایی نگاه می‌کند شکست خورد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و بنی گانتس، رقیب وی در انتخابات و دیگران، در عرصه خصومت و دشمنی با اعراب با هم رقابت می‌کنند اما ما در مقابل دادگاه می‌ایستیم و از طرح «کشوری برای تمامی شهروندان» و اصول دموکراتیک و عادلانه آن دفاع می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: کسانی که باید مقابل دیوان بین‌المللی دادگستری بایستند همان‌هایی هستند که به جنایت‌هایشان علیه مردم فلسطین افتخار می‌کنند و خون فلسطینی‌ها را می‌ریزند. ما به هویت عربی خود پایبند هستیم.

همچنین دادگاه عالی رژیم صهیونیستی نام میخائیل بن اری، نامزد تندرو یهودی را به خاطر مواضع نژادپرستانه و حمایت از گروه نژادپرست و تروریستی «کهانا» از لیست نامزدهای شرکت‌کننده در انتخابات خط زد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها