کد خبر: 287515
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

نفوذ اسرائیل در همسایه شمالی ایران

یک رسانه اسرائیلی دامنه نفوذ این رژیم را در آذربایجان، یکی کشورهای همسایه ایران بسیار گسترده توصیف کرد.

نفوذ اسرائیل در همسایه شمالی ایران
کد خبر: 287515
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک رسانه اسرائیلی دامنه نفوذ این رژیم را در آذربایجان، یکی کشورهای همسایه ایران بسیار گسترده توصیف کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، دیوید برتز در روزنامه یسرائیل هیوم با اشاره به این مسئله مدعی شد یکی از کشورهایی که به اسرائیل به عنوان یک ابرقدرت در خاورمیانه نگاه می‌کند، کشور آذربایجان، همسایه شمالی ایران است.

به نوشته این تحلیلگر صهیونیست، علی حسن‌اف، معاون رئیس‌جمهور آذربایجان شخصاً و به‌طور مستقیم روند انتخابات اخیر در اسرائیل را تعقیب می‌کرده است.

به اعتقاد برتز، آذربایجانی‌ها از پیروزی بنیامین نتانیاهو و کسب بیشترین تعداد کرسی در کنست خوشحال شدند، به نحوی که حسن‌اف در این رابطه اعلام کرد ما تمایل جامعه اسرائیل را ارج می‌نهیم که بعد از 10 سال همچنان نتانیاهو را برای حضور در قدرت انتخاب کردند.

در این تحلیل به نقل از حکمت حاجیب، مشاور امور بین‌الملل رئیس‌جمهور آذربایجان که به زبان انگلیسی مسلط است، آمده است: «آذربایجان از جایگاه ویژه‌ای در هزاره سوم بهره‌مند بوده و در این چارچوب باکو اهمیت قابل توجهی را برای روابط با اسرائیل قائل است.

به گفته حاجیب، تاریخ روابط بین باکو و تل‌آویو به سال 1992 باز می‌گردد، در حالی که اسرائیل از اولین کشورهایی بود که آذربایجان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت.

این مقام آذربایجانی همچنین خبر داد روابط پایدار و ممتازی در سطوح فرهنگی، اقتصادی، نظامی و تجاری داشته و خط هوایی مستقیم بین باکو و تل‌آویو دایر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها