کد خبر: 293681
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۲:۱۵:۵۶
| |

آلمان:

ایران به طور کامل مذاکره با آمریکا را رد نکرده است

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان در خصوص تصمیم جدید ایران در قبال برجام گفت: رئیس‌جمهوری ایران مذاکره با آمریکا را به طور کامل رد نکرده است.

ایران به طور کامل مذاکره با آمریکا را رد نکرده است
کد خبر: 293681
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۲:۱۵:۵۶

اعتمادآنلاین| «نوربرت روتگن» رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان درباره تصمیم جدید تهران مبنی بر کاهش سطح تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای ایران اعالم کرد: توافق هسته‌ای با ایران همواره به عنوان یک دوران طلایی دیپلماسی بوده و است.

او در ادامه با اشاره به بازاعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: آلمان در حال حاضر گزینه جدیدی در دست ندارد و دولت آلمان نمی‌تواند تغییری در اعمال مجدد تحریم‌ها ایجاد کند و تهران از این موضوع مطلع است.

رئیس کمیسیون خارجی پارلمان آلمان همچنین تاکید کرد: اروپا باید مانع از بروز هرگونه درگیری میان آمریکا و ایران شود.

روتگن درباره مذاکره آمریکا- ایران گفت: رئیس جمهوری ایران به طور قطعی مذاکره با آمریکا را رد نکرده است، اما طبیعی است که وقتی اسلحه روی شقیقه اش قرار گرفته شود وارد گفتگو و مذاکره نمی‌شود.

در شرایط کنونی اروپا باید با گسترش بسته توافق کنونی موارد دیگری مانند موضوعات منطقه‌ای و موشکی را در قالب یک توافق جدید پیشنهاد کند.

این مقام آلمانی همچنین گفت: به نظر می‌رسد ترامپ در این میان خواهان تحقق یک توافق جدید بوده و می‌خواهد نشان دهد که از همه بهتر است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها