کد خبر: 307068
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۲:۲۵:۰۶
| |

کویت:

امیدواریم تنش‌ها در منطقه، به میز مذاکرات ختم شود

معاون وزیر خارجه کویت تأکید کرد کشورش برای هر گونه تلاشی جهت آرام‌سازی اوضاع و برقراری ثبات در منطقه آمادگی دارد.

امیدواریم تنش‌ها در منطقه، به میز مذاکرات ختم شود
کد خبر: 307068
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۴ ۱۲:۲۵:۰۶

اعتمادآنلاین| «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت، اوضاع منطقه را بسیار حساس و خطرناک توصیف کرد و گفت: «برخی تحولات پرشتاب خبر از پیآمدهایی دارد که ما امیدواریم خطرناک نباشد».

او افزود: «ما باید نهایت هوشیاری و احتیاط را در تعامل با روند حوادث در منطقه داشته باشیم».

این مقام کویتی در عین حال تأکید کرد که این اطمینان وجود دارد با عقل و درایت، اوضاع منطقه به سمت آرام شدن پیش برود و رویارویی در منطقه رخ نخواهد داد.

الجارالله همچنین گفت: «کویت دائما برای هر گونه تلاشی در جهت آرام کردن اوضاع و برقراری ثبات آمادگی دارد و هفته آینده نیز قرار است نشست‌هایی از جمله نشست شورای همکاری خلیج (فارس)، نشست عربی و نشست اسلامی برگزار شود و امیدوار هستیم نتایج حاصل از این نشست‌ها به آرام‌سازی اوضاع کمک کند».

این مقام کویتی در پاسخ به این سوال که آیا اتفاق اخیر در منطقه تکرار سناریوی کره شمالی و آمریکاست، گفت: «تجربه سناریوی کره شمالی موفق بود و به صراحت می‌گویم که امیدواریم این تنش‌ها در نهایت به میز مذاکرات ختم شود».

او افزود: به نظر می‌رسد مذاکرات آغاز شده است و تلاش‌ها و تماس‌هایی در جریان است و سفر وزیر خارجه عمان به تهران و تماس بین آمریکا و مسقط نیز بیانگر وجود تلاش‌هایی برای آرام‌سازی و مذاکره است همچنانکه کویت نیز از هر تلاشی برای آرام کردن اوضاع در منطقه استقبال می‌کند.

الجارالله همچنین سفر نخست‌وزیر عراق به کویت را موفق خواند و گفت: «نقطه نظرات نخست‌وزیر عراق درباره تنش در منطقه را شنیدیم و از هر گونه تلاش عراق و دیگر کوشرها برای مهار تنش استقبال می‌کنیم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها