کد خبر: 318694
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۴:۲۲:۵۰
| |

وزیر خارجه لوکزامبورگ:

ایران غنی‌سازی اورانیوم را بیش از حد مجاز افزایش ندهد

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ با ابراز نگرانی درباره تأثیر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه بر افزایش هجوم پناهجویان به اروپا از ایران خواست تا سطح غنی‌سازی خود را افزایش ندهد.

ایران غنی‌سازی اورانیوم را بیش از حد مجاز افزایش ندهد
کد خبر: 318694
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۴:۲۲:۵۰

اعتمادآنلاین| «ژان اسلبورن» وزیر امورخارجه لوکزامبورگ در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی ولت ام زونتاگ خطاب به کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره پیامد تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه هشدار داد و گفت: اگر ایران غنی‌سازی خود را افزایش دهد، می‌تواند منجر به درگیری با آمریکا شود و چنین اتفاقی موج جدید پناهجویان به اروپا را در پی خواهد داشت که پیامدهای زیادی برای اروپایی‌ها دارد.

او در ادامه با اشاره به تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش گفت: آن‌طور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون گزارش داد، ایران همواره به توافق هسته‌ای پایبند بوده است. من تنها می‌توانم به ایران هشدار دهم که طبق اعلام قبلی خود اورانیوم را بالاتر از حد تعیین شده در توافق غنی‌سازی نکند.

اسلبورن افزود: اگر ایران سطح غنی‌سازی خود را از حد تعیین شده در برجام، یعنی 3.67 درصد بالاتر ببرد، مکانیسمی که برای آن در توافق تعیین شده است فعال خواهد شد تا چارچوبی قوی را برای کارشناسان و نمایندگان سیاسی ارائه کند که از طریق آن بتوانند مسئله را حل‌وفصل کنند.

وزیر امورخارجه لوکزامبورگ همچنین گفت که ایران باید به تعهدات تعیین شده در توافق هسته‌ای پایبند بماند. اما اگر تعهداتش را زیر پا بگذارد، این موضوع می‌تواند به مناسبات ایران و کشورهای اروپایی لطمه بزند.

او که مسئول امور مهاجرت در لوکزامبورگ نیز هست، افزود: اگر شرایط میان تهران و واشنگتن تشدید شود خطر هجوم میلیون‌ها تبعه افغان که در ایران زندگی می‌کنند به اروپا وجود دارد، چراکه انتظار می‌رود اغلب آنها به افغانستان بازنگردند و به ترکیه و اروپا بیایند. این اتفاق چالش‌های بزرگی را برای اروپا به همراه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها