کد خبر: 335451
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

حسین نقوی حسینی، عضو فراکسیون ولایی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تحریم‌ها و مشکلات خارجی 30 درصد در مشکلات کنونی کشور تاثیر دارد/ دولت فکر می‌کرد گره مشکلات کشور در عرصه بین‌المللی است

حسین نقوی حسینی، عضو فراکسیون ولایی مجلس، گفت: ایراد کار دولت از آنجا شروع شد که فکر می‌کرد گره مشکلات کشور در عرصه بین‌المللی و ماهیت آن سیاسی است. به خاطر این برداشت غلط دولت‌های یازدهم و دوازدهم کشور دچار شرایط کنونی شده است. اما به نظر ما گره مشکلات کشور داخلی و ماهیت آن اقتصادی است.

تحریم‌ها و مشکلات خارجی 30 درصد در مشکلات کنونی کشور تاثیر دارد/ دولت فکر می‌کرد گره مشکلات کشور در عرصه بین‌المللی است
کد خبر: 335451
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، به مشکلات کنونی کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات فعلی کشور یک پاسخ تک‌خطی ندارد و با یک نسخه نمی‌توانیم پاسخ همه مشکلات را بدهیم، اما می‌توان نقش عوامل موثر در وضع موجود را درجه‌بندی کرد.

او ادامه داد: 30 درصد مشکلات کنونی کشور اعم از اختلاس‌ها،‌ رانت‌خواری‌ها، و غارت اموال، ناشی از مدیریت غیردقیق و نادرست مدیران ماست که در نتیجه‌ی آن، امور روی غلتک خود حرکت نمی‌کند. 30 درصد مشکلات هم به دلیل تحریم‌ها و مشکلات خارجی است، اما نه همه مشکلات.

دولت فکر می‌کرد گره مشکلات کشور در عرصه بین‌المللی است

این نماینده مجلس گفت: ایراد کار دولت از آنجا شروع شد که فکر می‌کرد گره مشکلات کشور در عرصه بین‌المللی و ماهیت آن سیاسی است. به خاطر این برداشت غلط دولت‌های یازدهم و دوازدهم کشور دچار شرایط کنونی شده است. اما به نظر ما گره مشکلات کشور داخلی و ماهیت آن اقتصادی است.

نقوی حسینی در پاسخ به این پرسش که تدبیر مورد انتظار مردم برای حل مشکلات کشور از کجا باید گرفته شود، توضیح داد: قطعاً سه قوه در این زمینه نقش ایفا می‌کنند و باید میان هر سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه این هماهنگی را برقرار کنیم. شورای سران سه قوه که در حال حاضر تشکیل‌ شده باید از قبل تشکیل می‌شد تا تدابیر لازم در این شورا دیده شود.

او اضافه کرد: در حال حاضر، که جلسات شورای هماهنگی قوا منسجم‌تر برگزار و تصمیمات قاطع اتخاذ می‌شود، شاهد هستیم که روند اقتصادی مثبت است.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، درباره عملکرد دولت گفت: دولت را ضعیف و ناتوان دیدیم و برداشت‌مان این است که این دولت نمی‌تواند حلال مشکلات باشد.

نقوی حسینی با انتقاد از گره زدن بهبود اوضاع کشور به مذاکره با آمریکا، صحبت‌های خود را پایان داد: خطای دولت در همین برداشت بود که فکر می‌کرد آمریکا کدخدای جهان است و باید کدخدا را ببینیم تا شرایط را بهبود ببخشیم. این موضوع برداشت غلطی بود و 6 سال به دلیل همین برداشت نادرست دیپلماسی کشورمان منحرف شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها