کد خبر: 337895
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۷:۴۷:۱۶
| |

کابل:

از تبعات خطرناک توافق صلح آمریکا با طالبان نگرانیم

صدیق صدیقی سخنگوی اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان امروز چهارشنبه با انتشار توییتهائی ضمن اشاره به نگرانی‌های موجود نسبت به پیامدهای توافق صلح با طالبان خواستار توضیحات و شفافیت بیشتر برای پیشگیری از تبعات ناگوار و خطرهای احتمالی ناشی از آن شد.

از تبعات خطرناک توافق صلح آمریکا با طالبان نگرانیم
کد خبر: 337895
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۷:۴۷:۱۶

اعتمادآنلاین| سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد: از تبعات خطرناک توافق صلح آمریکا با طالبان نگرانیم.

صدیق صدیقی سخنگوی اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان امروز چهارشنبه با انتشار توییتهائی ضمن اشاره به نگرانی‌های موجود نسبت به پیامدهای توافق صلح با طالبان خواستار توضیحات و شفافیت بیشتر برای پیشگیری از تبعات ناگوار و خطرهای احتمالی ناشی از آن شد.

سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان در این باره نوشت: مردم افغانستان صلح می‌خواهند و حکومت افغانستان آغازگر فرایند صلح بوده است. برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، برداشتن شرایط برای گفتگوها و آتش بس از اقدام‌های عملی حکومت افغانستان برای آغاز مذاکرات صلح بوده است.

وی در توئیت دیگری افزود: حکومت افغانستان از هرگونه پیشرفت‌هایی در فرایند صلح حمایت می‌کند که منجر به تأمین صلح پایدار و ختم جنگ در این کشور گردد، اما نگرانی اصلی حکومت افغانستان در تفاهمنامه آمریکا با طالبان در این است که از پیامدها و خطرات ناشی از آن چگونه جلوگیری به عمل می‌آید؟

صدیق صدیقی در پیام دیگری اضافه کرد: همانگونه که مقام‌های پیشین و سناتورهای امریکایی نگرانی‌هایی از پیامدهای این تفاهمنامه دارند، حکومت افغانستان نیز نگران است و از همین رو، ما خواهان شفافیت در ارتباط با این سند هستیم تا خطرات و پیامدهای ناگوار آن را با دقت کامل تحلیل کرده و جلوی خطرات آن را بگیریم.

منبع:مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها