کد خبر: 342019
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۴:۵۳:۰۴
| |

روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی: 

قول می‌دهم انتخابات سومی در کار نباشد

روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) متعهد شد، پس از برگزاری دو انتخابات پارلمانی در یک سال که نخستین مورد ماه آوریل و مورد دوم آن هم امروز در حال برگزاری است، انتخابات پارلمانی سومی در کار نباشد.

قول می‌دهم انتخابات سومی در کار نباشد
کد خبر: 342019
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۴:۵۳:۰۴

اعتمادآنلاین| روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در پیامی ویدئویی در صفحه فیس‌بوک خود خطاب به مردم نوشت، همه تلاش خود را برای دستیابی به یک "دولت منتخب" در اراضی اشغالی در نزدیک‌ترین زمان ممکن و جلوگیری از برگزاری انتخابات دیگر به کار می‌گیرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه آوریل، در تشکیل دولت در ماه مه ناکام ماند و حزب راست‌گرای لیکود را که رهبری آن را برعهده دارد، تحت فشار قرار داد تا انتخابات را زودتر برگزار کند.

اما دلایلی که در آن زمان منجر به برگزاری زودهنگام انتخابات شد، در سایه وجود نشانه‌هایی درباره عدم توانایی نتانیاهو یا رقیبش بنی گانتس، رهبر حزب "آبی و سفید" بر تشکیل دولت، همچنان پای بر جا هستند.

هر مقامی که مکلف به تشکیل دولت است، باید رای اعتماد حداقل 61 عضو پارلمان اسرائیل (کنست) از مجموع 120 عضو را به دست آورد، اما طبق نظرسنجی‌هایی که طی هفته‌های اخیر منتشر شده است، نه نتانیاهو و نه گانتس چنین شانسی ندارند. طبق قانون رژیم صهیونیستی، رئیس این رژیم پس از مشورت با رهبران احزاب پیروز در انتخابات، یک عضو کنست را برای تشکیل دولت مکلف می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها