کد خبر: 344137
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۰۹:۲۱:۰۹
| |

کاخ سفید:

رونمایی از معامله قرن، بعد از انتخابات اسرائیل انجام می‌شود

منابع صهیونیستی تأکید کردند دولت آمریکا برخلاف اظهارات پیشین مبنی بر نزدیک بودن زمان اعلام از طرح «معامله قرن»، تصمیم گرفته است رونمایی از این طرح را به تعویق بیندازد.

رونمایی از معامله قرن، بعد از انتخابات اسرائیل انجام می‌شود
کد خبر: 344137
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۰۹:۲۱:۰۹

اعتمادآنلاین| «جیسون گرینبلات» فرستاده مستعفی آمریکا در امور خاورمیانه با «بنی گانتس» رئیس ائتلاف «آبی- سفید»، روز گذشته در تل‌آویو دیدار و درباره طرح صلح ادعایی آمریکا، موسوم به «معامله قرن» گفت‌وگو کرد.

جزئیات دیدار گرینبلات و بنی گانتس، که با حضور «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی انجام شد، فاش نشده است. ولی رادیو سراسری اسرائیل به نقل از منابعی در این رژیم گزارش داد که برخلاف اظهارات سابق مبنی بر قریب‌الوقوع بودن اعلام «معامله قرن»، کاخ سفید تصمیم گرفته است رونمایی از این طرح را به تعویق بیندازد.

این نخستین بار است که گرینبلات با بنی گانتس، که حزبش جایگاه نخست را در انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) کسب کرده است، دیدار می‌کند.

رادیو اسرائیل افزود، گرینبلات با مسئولان اسرائیلی درباره احتمال اعلام طرح مذکور در این «زمان حساس سیاسی نسبت به اسرائیل» بحث می‌کند. برخی مسئولان اعلام کردند که در دیدارشان با گرینبلات احساس کردند که دیدار وی صرفا «خداحافظی» است.

«ایتمار ایشنر» خبرنگار سیاسی روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحرونوت» نوشت، هدف از سفر گرینبلات صرفا برای بررسی این موضوع بود که آیا زمان اعلام جزئیات «معامله قرن» فرارسیده است یا خیر و این‌که زمان مناسب کی است؛ در جریان مذاکرات برای تشکیل دولت اسرائیل یا بعد از آن.

ایشنر ابراز عقیده کرد که سفر گرینبلات در این برهه زمانی برای تاثیرگذاری بر چشم‌انداز سیاسی اسرائیل و اطمینان یافتن از این مسئله انجام شد که «معامله قرن» یکی از محورهای تماس‌ها برای تشکیل دولت بعدی خواهد شد.

روزنامه «معاریو» نیز به نقل از یک تحلیلگر نوشت سفر گرینبلات نشان می‌دهد که «وضعیت معامله قرن ناامیدکننده است».

این روزنامه با اشاره به این‌که گرینبلات، که از سمت خود به عنوان فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در منطقه استعفا داد و منتظر تشکیل دولت جدید در اسرائیل و مشخص شدن نخست‌وزیر بعدی آن نشد، افزود این امر «نشانه ناامیدی جیسون گرینبلات از این طرح است».

ترامپ گفته که نگران این نیست که نتانیاهو سمت نخست‌وزیری را از دست بدهد؛ چرا که روابط آمریکا با اسرائیل، صرف‌نظر از ماهیت دولت و نخست‌وزیر آن، مستحکم است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها